18 lutego 2019

PANCAKES



   Pyszne, błyskawiczne, oryginalne amerykańskie pancakes, świetnie sprawdzą się zarówno na śniadanie jak i na podwieczorek. Bardzo delikatne i bajecznie smakujące. To moje pierwsze pancakes, ale na pewno nie ostatnie, tym bardziej, że mam już następczynię...
Te pancakes smażyło moje Dziecię, moim zadaniem było tylko zblendowanie składników...;-) Przepis też wyszukała sama... Tak więc polecam każdemu, doświadczenie nie jest tu konieczne, a efekt gwarantowany i to nawet gdy nie doczytamy przepisu....;-)
U nas była wersja dietetyczna pancakes- nie zauważyłyśmy oliwy w składnikach... (tak widocznie miało być...). Mimo braku tłuszczu i tak były przepyszne ;-)

Składniki na 10-15 sztuk:
- 1 i 1/4 szklanki mąki, u mnie 212g mąki orkiszowej tortowej typ450
- 1 jajko
- 1 i 1/4 szklanki maślanki, dałam kefir
- 1/4 szklanki pudru (lub mielonego ksylitolu)
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia (dałam płaską)
- 1 płaska łyżeczka sody
- 1/4 szklanki oliwy (my nie zauważyłyśmy w składnikach..., mieliśmy wersję dietetyczną)
- szczypta soli

Wszystkie składniki zblendować dokładnie na gładką masę, o konsystencji gęstej śmietany. Na rozgrzanej patelni smażyć pancakes z dwóch stron, do lekkiego przyrumienienia. My smażyłyśmy na odrobinie oleju kokosowego bezzapachowego.




Podawać z syropem klonowym, posypane pudrem i/lub z owocami.





Smacznego ;-)


Karnawałowe słodkości

1 komentarz: