24 września 2014

SERNIK REWELACJA



   Jeden z pierwszych serników jakie upiekłam. Kiedyś bywał u nas bardzo często, w późniejszym okresie trochę zapomniany, dziś powraca w troszkę odmienionej formie. W oryginale był z dodatkiem mąki pszennej, zamieniłam ją na budyń,
kiedyś przygotowywałam go na ciastkach tzw.petitkach, teraz przygotowałam go na kruchym spodzie. Wychodzi baaardzo lekki i mega puszysty, w końcu ilość jaj robi swoje. W kajeciku zapisałam go jako sernik rewelacja, więc i tak podaję.
Składniki na przepis tak jak był w oryginale, poniżej taki jak ja przygotowałam.

Składniki przepisu oryginalnego:
- 1kg tłustego sera (przed dodaniem musimy go zmielić)
- 130g masła lub po 65g masła i margaryny
- 10 żółtek
- 10 białek
- 100g mąki pszennej
- 100g rodzynek
- 270g cukru
- aromaty:cytrynowy i pomarańczowy (po kilka kropli)
- herbatniki petit beurre

Składniki nowszej wersji:
- 1kg sera Juliko lub innego gęstego
- 130g masła
- 10 żółtek
- 10 białek
- 2 budynie śmietankowe bez cukru
- 250g ksylitolu (lub cukru)
- trochę skórki pomarańczowej i cytrynowej, u mnie gotowa O'etkera (można pominąć)
- kruchy spód:
- 1szklanka mąki orkiszowej
- 80g masła
- 3 łyżki ksylitolu (dałam 2 z prawdziwą wanilią i 1 zwykłego)
- 1 żółtko
- 2-3 łyżki mąki ryżowej lub ziemniaczanej
- 1-2 łyżeczki wody lub mleka (gdyby ciasto nie chciało się skleić)

Uwaga: duża porcja, piekłam w blaszce 33x22 i ciasto było równiutkie z nią.

Wszystkie składniki kruchego ciasta umieścić w misce i zagnieść. Gdyby ciasto nie chciało się połączyć, dodać 1-2 łyżeczki wody lub mleka. Przygotowanym ciastem wykleić dokładnie dno formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Masło utrzeć w misie miksera razem z dodawanymi do niego stopniowo serem i żółtkami. Dosypać proszek budyniowy i wymieszać.
W międzyczasie ubić na sztywno białka jaj, gdy zaczyna powstawać piana po trochu zacząć dodawać ksylitol (lub cukier). Ubić masę na sztywno tak, by nie wypływała z naczynia przwróconego do góry dnem. Gotową, sztywną pianę delikatnie mieszamy z masą serową, do połączenia składników. Gotową masę serową wylewamy na przygotowany wcześniej spód. Wyrównujemy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160*C , pieczemy ok. 80-90 minut.



Po wyjęciu boki okroić nożem i pozostawić do wystygnięcia.
Mój serniczek dodatkowo polukrowałam mielonym cukrem trzcinowym rozrobionym ze śmietaną i posypałam płatkami czekoladowymi bez cukru (z ksylitolem). Wyszedł pyszny, puszysty i wart powtórzenia. Nie dodałam rodzynek do ciasta gdyż mi nie pozwolono...(bunt rodzinki). A byłyby tu bardzo wskazane. Mimo iż nie jestem fanką rodzynek w sernikach, to w tym mi zawsze bardzo smakowały. Rodzynki po sparzeniu a przed dodaniem obtaczamy lekko w mące lub budyniu i delikatnie mieszamy całość.







Smacznego:-)
Ciacho na widelcu

26 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie się prezentuje i nazwa do niego jak najbardziej właściwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwy polski serniczek. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tj sernik budyniowy a nie polski. Obled z tymi budyniami.

      Usuń
    2. Lepszy proszek budyniowy, który można zastąpić skrobią ziemniaczaną, niż pszenica, jak było w oryginale...

      Usuń
  3. Wygląda na bardzo leciutki i delikatny, pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak. Pyszny i leciutki. Polecam i pozdrawiam ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubie sernik,ten wyglada oblednie-z checia skorzystalabym z przepisu tylko nie wiem co to jest KSYLITOL-mieszkam w Hamburgu czym mozna go zastapic? Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksylitol to cukier brzozowy, można go zastąpić zwykłym cukrem. Pozdrawiam również. :-)

      Usuń
    2. Birken Zucker, w Niemczech do kupienia w sieci Kaufland, Reve.Pozdrawiam

      Usuń
  6. pychota jadłem

    OdpowiedzUsuń
  7. serniczek rewelacja- lala

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis i absolutnie w moim guście;) Koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy masa serowa z wiaderka się nada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam zawsze wiaderkowe, ale te lepsze- Preferuję 2 firmy: Juliko i Mój Ulubiony- ten drugi widziałam nawet teraz w Lidlu

      Usuń