13 grudnia 2020

SERNIK GOTOWANY SPECULOOS



   Nasz ulubiony sernik gotowany, tym razem w świątecznej odsłonie. Moje dziecko uwielbia wszystko co ma smak i zapach cynamonowy, piernikowy, itp. Te ciacha, to jej ulubione. Tak mnie naszło po ich otwarciu, by przygotować z ich dodatkiem ciasto. Padło na sernik gotowany- jest pyszny, kremowy i dość szybki do przygotowania. Te ciacha nadają mu niesamowitego aromatu i smaku.

Wyszło bajecznie, na pewno będzie powtórka, myślę, że nawet niejedna... 😄


Moja tortownica ma śr. 26cm


Składniki:

- ciastka korzenne (u mnie Lotus, ale można użyć dowolnych) do wyłożenia spodu i góry ciasta

- 1kg twarogu dwukrotnie mielonego lub gęstego z wiaderka (u mnie tradycyjnie Juliko)

- 250g masła

- 4 jajka

- 2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru (po 40g)

- 1 łyżka ksylitolu z wanilią lub cukru waniliowego

- 1 szklanka cukru lub ksylitolu

dodatkowo:

- kilka łyżeczek pudru

- kilka kropli aromatu migdałowego

- słodka kremówka


Na spodzie tortownicy (wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia) układamy ciasno ciastka. Boki smarujemy masłem.




W garnku roztapiamy masło. W misie miksera ubijamy jajka z cukrem (ksylitolem) na puch. Dodajemy do nich partiami ser i proszek budyniowy. Dokładnie mieszamy. Masę przelewamy do garnka z masłem i mieszając doprowadzamy do wrzenia. Garnek zdejmujemy z palnika. Gorącą masę wylewamy na ciasteczkowy spód. Wyrównujemy. 






Na wierzch wykładamy drugą warstwę ciastek korzennych. Odstawiamy do wystudzenia.




Z pudru (u mnie trzcinowy), kilku kropli aromatu migdałowego i kremówki przygotowujemy lukier. Ja dolewam stopniowo kremówkę cały czas mieszając do odpowiedniej konsystencji. Gotowym lukrem polewamy delikatnie wierzch ciasta. Odstawiamy do drugiego dnia, najlepiej do lodówki, aż dobrze ściągnie.






Smacznego :-)

1 komentarz: