4 stycznia 2020

SZYBKIE PODPŁOMYKI



   Pyszne, szybkie podpłomyki, to idealna alternatywa dla domowego chleba. Nam posmakowały tak bardzo, iż były już 2 razy i to dzień po dniu. Bajeczne, błyskawiczne, przepyszne, nic tylko zakasać rękawy i w dosłownie pół godziny, możemy wyczarować domowe pieczywo.

Inspiracją był ten przepis

Składniki:
- 240-250g mąki orkiszowej typ700 lub 450 lub pszennej typ650
- 100ml (g) letniej wody
- 30g siemienia lnianego + 50ml (g) gorącej wody
- 1,5 łyżeczki soli (u mnie 10g soli himalajskiej)

dodatkowo:
mąka do podsypania

W misie zalewamy siemię lniane gorącą wodą, mieszamy i odstawiamy na kilka minut.


Do misy dodajemy mąkę, sól oraz pozostałą wodę i dokładnie mieszamy.


Masę dzielimy na 4-6 równych części. Każdą rozwałkowujemy na blacie podsypanym mąką na cieniutki placek.





Smażymy na mocno rozgrzanej suchej patelni (lub skropionej oliwą) po 2 minuty z każdej strony.




Smacznego :-)
Domowa Piekarnia

7 komentarzy:

  1. Super przepis, szczególnie dla mnie, bo akurat nie mam piekarnika :)
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszna alternatywa dla codziennego pieczywa. Polecam 😊

      Usuń
  2. Ja dodaję jeszcze trochę oleju. Lubię je do dań meksykańskich.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń