2 stycznia 2019

SZYBKIE, PYSZNE CIASTO CZEKOLADOWE



   Pyszne, szybkie ciasto czekoladowe z nutą piernikową. U mnie dodatkowo wersja a'la piernik (przełożony powidłami). Na szybko (zajadaliśmy jeszcze ciepłe) było tylko z polewą czekoladową- szybkie ciasto świąteczne. Potem przełożyłam je dodatkowo powidłami i smakowało dokładnie tak jak piernik... ;-)
Pychotka. Za inspirację dziękuję Anecie <3

Piekłam w małej, ciemnej blaszce, o wym.22,5x27,5cm

Składniki:
- 2 szklanki mąki (dałam 340g mąki tortowej orkiszowej typ450)
- 2 jajka
- 1 szklanka cukru (dałam ksylitol)
- 1/2 szklanki mleka
- 1/2 szklanki oliwy
- 1/2 słoika dżemu (dałam 250g powideł)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżka przyprawy piernikowej (u mnie Kotanyi, bardzo intensywna)
- 1 łyżeczka cynamonu

Wszystkie w/w składniki wsypujemy, wlewamy do misy miksera i miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.
Przelewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównujemy.


Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 165*C ok.35 minut, na termoobiegu.

Wystawiamy ciasto z piekarnika i odstawiamy do lekkiego przestudzenia.



Polewa czekoladowa, ganache:
- 100g czekolady
- 120g kremówki

Dodatkowo:
- orzechy włoskie lub pekan do dekoracji
- powidła do przełożenia ciasta (gdy chcemy uzyskać ciasto a'la piernik)

Kremówkę zagotować w rondelku. Garnek zdjąć z palnika, wrzucić połamaną na kawałki czekoladę, odstawić na ok.5 minut, a następnie dokładnie wymieszać.
Letnie ciasto polać polewą ganache, udekorować orzechami i odstawić do całkowitego wystudzenia. Można też zajadać na ciepło, jest pyszne... ;-)


Gdy chcemy ciasto przełożyć powidłami, odstawiamy je bez polewy do wystudzenia. Dopiero wówczas przecinamy je na 2 części. Dolną część smarujemy podgrzanymi powidłami, przykrywamy górną częścią, lekko dociskamy. Smarujemy przygotowaną na świeżo polewą ganache, dekorujemy orzechami.







Smacznego ;-)

4 komentarze:

  1. Powidła i czekolada idealnie ze sobą współgrają, najlepsze połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam dzisiaj,proste i pyszne, posmakowałam kawałek i wyszło idealnie. Resztę zabieram jutro do teściowej, mam nadzieję, że jej też zasmakuje😋 blog wspaniały,oby jak najwięcej takich smacznych przepisów🙏

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam nadzieję, że zasmakuje 😋
      Dziękuję i pozdrawiam 😊

      Usuń