1 grudnia 2015

CHIŃSKIE CIASTECZKA Z WRÓŻBĄ



   Na Andrzejki moje dziewczyny wymyśliły sobie ciasteczka z wróżbami. One tworzyły teksty, a ja kombinowałam z ciastem. Nie chciałam obdarowywać dzieci pszennymi ciachami, skoro sami ich nie jadamy, na codzień używamy także ksylitol, ale tutaj wybrałam puder trzcinowy, jest nierafinowany, więc trochę zdrowszy od białego cukru, a zarazem bezpieczny dla nieprzyzwyczajonych dziecięcych żołądków. Śmiechu było co niemiara, z podanych składników wyszło nam 60 sztuk orkiszowych ciastek z andrzejkowymi wróżbami.



Składniki:
- 400g mąki orkiszowej jasnej typ750
- 80g pudru trzcinowego
- cukier z prawdziwą wanilią (10g)
- 4 jajka
- 2 łyżki oleju (lub 1 łyżka oleju, 1 łyżka wody)
- szczypta soli
------------------------------------------
+ 1 jajko do posmarowania ciastek

Najpierw przygotowujemy sobie kartki z wróżbami, nasze karteczki miały rozmiar 0,5x16cm.
Nasze przykładowe hasła:

SUPER UCZEŃ 1 KLASY ! ;-)
JESTEŚ SUPER ! ;-)
POSPRZĄTAJ OKRUSZKI ! ;-)
UŚMIECHNIJ SIĘ ! ;-)
SŁUŻ INNYM POMOCĄ ! ;-)
KOCHAJ ZWIERZĘTA ! ;-)
JESTEŚ SUPER PRZYJACIELEM! ;-)
UCZ SIĘ PILNIE ! ;-)
OMNOMNOM ! ;-)
PYCHOTKA ! ;-)
JESTEŚ SUPER ! ;-)
NIE ZAMARTWIAJ SIĘ ! ;-)
SUPER PRZYJACIEL ! ;-)
BĄDŹ ZAWSZE RADOSNY ! ;-)
BĄDŹ KOLEŻEŃSKI ! ;-)
SŁODKIEGO DNIA ! ;-)

Wszystkie składniki umieścić w misie miksera i zagnieść ciasto. Ciasto powinno być dość zbite, ale elastyczne, nie powinno się mocno kleić. Odrywamy po kawałku ciasta, rozwałkowujemy na cieniutki placek i wycinamy szklanką lub metalową obręczą koła (moje miały średnicę 7cm).





Na środku każdego krążka układamy wróżbę złożoną na pół i następnie zrolowaną lub poskładaną na kilka warstw. Ciasto sklejamy tak jak pierogi, jest bardzo elastyczne i lekko lepkie więc nie ma z tym problemu. Dlatego nie podsypywałam ciasta mąką, część podsypałam mąką wewnątrz (by wróżba się nie przykleiła), ale nie było to potrzebne. Gdy ciasto klei nam się do blatu, można go delikatnie przesmarować oliwą. Gotowe ciastka przewiesić na chwilę na rancie miski, by nabrały kształtu. A następnie odłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Przed wstawieniem do piekarnika ciasteczka posmarować rozbełtanym jajkiem.



Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180*C na termoobiegu ok.20 minut.




Pamiętajmy przy przed skonsumowaniem przełamać ciacho na pół i wyjąć wróżbę. ;-)






Smacznego :-)
Jesienne słodkości! Prezenty na Mikołajki II

2 komentarze:

  1. Takie ciasteczka na sylwestrze u mnie wzbudziły ogromne zainteresowanie. Niestety kolega później był tak pijany, że zapomniał o wróżbach i zeżarł ciastka z zawartością, tylko papier mu między zębami wystawał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ja! To było nieźle. Przynajmniej było wesoło. A takie ciasteczka, to rzeczywiście super zabawa... ;-)

      Usuń