30 maja 2013

CHLEB ODMIENIAJĄCY ŻYCIE, BEZGLUTENOWY


Jak już zapewne wiecie, bardzo lubię wiedzieć co jem. Przetestowałam już wiele przepisów na chleb czy bułki, jednak na TEN przepis natknęłam się pierwszy raz. I powiem Wam, że nie do końca byłam pewna, czy piekąc go , podjęłam słuszną decyzję. W końcu chleb bez mąki brzmi trochę dziwnie...
Jestem za tym, by jadać pestki dyni, słonecznika czy inne nasiona lub orzechy, więc gdzieś tam w środku intuicja podpowiadała mi jednak, że decyzja jaką podjęłam była słuszna:)
 Pierwsze wrażenie kiedy spróbowałam chleb było...dość zaskakujące . Jednak z każdym kolejnym kęsem miałam ochotę na więcej i więcej...Chleb odmieniający życie to dobra alternatywa  dla tych, którzy ze względu na problemy zdrowotne czy zwyczajną chęć uniknięcia mąki w swojej diecie, nie mogą lub nie chcą jeść zwykłego chleba.
Znalezione tutaj.

Składniki:
-1 szklanka nasion dyni lub słonecznika (dałam pół na pół)
-1/2 szklanki nasion lnu
-1/2 szklanki orzechów laskowych lub migdałów
-1 1/2 szklanki płatków owsianych (bezglutenowych lub zwykłych gdy nie zależy nam na tym, by chleb był bezglutenowy)
-8 łyżek mielonego siemienia lnianego
-1 1/2 łyżeczki soli himalajskiej(lub morskiej-płaskie)
-40g oleju kokosowego lub masła klarowanego
-1 1/2 szklanki wody
-można dodać łyżkę miodu lub szczyptę stewii (ja nie dałam-uważam że nie ma takiej potrzeby)

Wszystkie suche składniki prócz soli tj. słonecznik, dynia, len cały i mielony, orzechy, migdały oraz płatki owsiane wymieszać w misce. Odstawić. W garneczku zagotować wodę z solą i olejem kokosowym. Odstawić do lekkiego przestudzenia i po ok. 10 minutach połączyć z suchymi składnikami. Dokładnie wymieszać. Do przygotowanej wcześniej małej keksówki (ok.10x20) przełożyć otrzymane ciasto, dokładnie ubić i wygładzić łyżką maczaną w wodzie. Ciasto nic nie rośnie, więc można nałożyć do pełna. Odstawić pod przykryciem na min. 2 godziny, jednak nie dłużej jak 24h. Piec w temp. 180 *C przez ok. 20 minut, następnie wyjąć z foremki i dopiekać na blaszce ok. 30-40 minut. Wyjąć i pozostawić do całkowitego wystudzenia.



Smacznego!:)

1 komentarz:

  1. Pyszny, rewelacja z samym masłem mmmhhmmm...........I.

    OdpowiedzUsuń