1 grudnia 2012

MUFFINKI KOKOSOWE, NA MĄCE ORKISZOWEJ, BEZ LAKTOZY


   Pyszne babeczki (muffinki) w wersji bez laktozy, bez mąki pszennej, bez cukru. Zdrowa pyszność, nie tylko dla najmłodszych. Polecam :-)


Składniki:
-2 szklanki mąki orkiszowej (ja dałam 700)
-1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
-1/2 łyżeczki soli
-1/2 szklanki wiórków kokosowych
-2 jajka
-1 szklanka mleka kokosowego
-36g roztopionego i schłodzonego oleju kokosowego (lub 4 łyżki masła)
-3/4 szklanki ksylitolu
-1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
-wiórki kokosowe do posypania muffinek, ok. 1/3 szklanki

Przygotowania:

1. Nagrzewamy piekarnik do 180 * C (piekłam bez termoobiegu)
2. W jednej misce mieszamy ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, sól oraz wiórki kokosowe.
3. W drugiej misce mieszamy ostudzony olej(lub masło), cukier, jajka, ekstrakt waniliowy i mleko kokosowe.
4. Dodajemy suche składniki do mokrych mieszając je dokładnie, jednak nie za długo.
5. Nakładamy gotowe ciasto do foremek na muffinki, posypujemy je wiórkami kokosowymi(nie trzeba) i wkładamy do pieca na około 20-25 minut(ja piekłam 22 minuty). Można sprawdzić wykałaczką czy są w środku suche.
Powinno wyjść dokładnie 12 muffinek.


                                                       Smacznego!:)

4 komentarze:

  1. Chyba się skuszę ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Do pysznych wypieków polecamy kawy ziarniste oraz świeżo paloną kawę. Oferujemy również kawy aromatyzowane, rzemieślnicze czekolady i wiele innych pyszności.

    OdpowiedzUsuń