1 listopada 2020

ROLADA BISZKOPTOWA Z JABŁKAMI


 Rolada biszkoptowa to błyskawiczne, pyszne, wilgotne, a zarazem dietetyczne ciasto do kawy. Ciasto bez dodatku mleka, bez cukru (tylko ksylitol), posypane pudrem z mielonego ksylitolu. U mnie wersja orkiszowa, ale może być również pszenna.

Można również dodać cynamon- ja niestety zapomniałam... 😒 Moje dziecię nie było tym zachwycone- uwielbia cynamon... 😊Polecam do kawki na już, gdy nie ma w domu nic słodkiego... 😉

U mnie blaszka, o wym.40x28,5cm


Składniki:

- 4 jajka (osobno białka i żółtka)

- 120g ksylitolu

- 90g mąki orkiszowej typ700 lub typ450 (lub pszennej tortowej)

- 20g mąki orkiszowej typ2000


dodatkowo:

- 2 większe jabłka  (u mnie winne- 450g)

- 3 grona porzeczki (można pominąć, ja miałam, więc je wykorzystałam)

- mielony ksylitol lub puder do posypania


Jabłka obieramy i kroimy w niedużą kostkę, wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

wykładamy też kulki porzeczki, gdy dodajemy.


W misie miksera ubijamy na pół-sztywno białka, dodajemy po łyżce ksylitol i cały czas ubijamy. Następnie dodajemy po jednym żółtku, cały czas ubijając. 



Na samym końcu dodajemy wymieszane razem mąki. Mieszamy do połączenia składników. 


Ciasto wykładamy na blaszkę z owocami. Rozsmarowujemy równo i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170*C. Pieczemy ok. 22-25 minut na programie góra-dół, bez termoobiegu lub na programie do pieczenia biszkoptów.



Upieczone ciasto wyjmujemy z piekarnika.


Na górę nakładamy arkusz papieru do pieczenia lub ręcznik kuchenny, na to drugą blaszkę lub kratkę z piekarnika i odwracamy całość do góry nogami. Następnie zdejmujemy blaszkę, na której piekło się ciasto, odrywamy też delikatnie papier. 



Przy pomocy papieru na którym leży ciasto zwijamy ciasno roladę. Przekładamy na talerz, przed podaniem posypujemy mielonym ksylitolem lub cukrem pudrem.






Smacznego 😋

2 komentarze: