24 lutego 2020

CIASTO MIGDAŁOWE, TARTA DE SANTIAGO



  Pyszne i błyskawiczne ciasto, wywodzące się z Hiszpanii. Wystarczy mieć w domu zapas mielonych migdałów (u nas bywają zawsze) i w kilka minut wyczarujemy zaskakujące smakiem ciacho do kawy. Ciasto na bazie mielonych migdałów, bez dodatku mąki- bezglutenowe oraz bez dodatku mleka i jego pochodnych. 
Po powrocie z ferii, gdy w domu nie ma wielu składników, ale jajka, migdały i cukier są prawie zawsze, takie ciacho było idealne. Do niedzielnej przedpołudniowej kawy- mniam...pychota... :-)
Inspiracją był ten przepis, zmniejszyłam tylko ilość cukru (zwykle tak robię) i jak dla mnie było i tak bardzo słodkie, następnym razem dam jeszcze mniej.
Piekłam w szklanej formie (dno) z silikonowymi bokami, o śr. 22cm

Składniki:
- 3 duże jajka
- 150g cukru (dałam 110g cukru trzcinowego i tak było bardzo słodkie), można dać ksylitol
- skórka otarta z 1 cytryny
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 150g zmielonych (obranych) migdałów

dodatkowo:
puder lub mielony ksylitol do posypania

Tortownicę posmarować masłem i oprószyć mąką, dno najlepiej wyłożyć papierem do pieczenia.
Ja użyłam formy silikonowej ze szklanym dnem, przesmarowałam tylko delikatnie boki i dno, niczym nie obsypywałam.
Jajka ubijamy z cukrem (ksylitolem), cynamonem i skórką startą z cytryny na gęstą, jednolitą masę.


Dodajemy mielone migdały i delikatnie mieszamy.


Przelewamy do przygotowanej wcześniej formy.


Tortownicę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 150* i pieczemy ok. 35-40 minut (do suchego patyczka), na programie z termoobiegiem.


Wyjmujemy z piekarnika i studzimy.
Przed podaniem zdejmujemy delikatnie boki formy i oprószamy ciasto pudrem.






Smacznego :-)

Słodkie bez cukru

2 komentarze:

  1. Migdałowe ciasto zawsze smakowało mi najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekko zaskakujące smakiem, ale bardzo ciekawe 👌😊

      Usuń