2 maja 2017

KOKOSANKI, CIASTECZKA KOKOSOWE



   Już bardzo dawno nie zamieszczałam żadnych ciasteczek, co więcej nie pamiętam kiedy ostatni raz je nawet piekłam... Pora nadrobić stracony czas, wszak czas bez domowych słodkości to czas stracony... :-)

Jako, że majówka nadciągała wielkimi krokami pora była uzupełnić prowiant na wyjazd. Jako pierwsze przedstawiam Wam ciasteczka bardzo kokosowe, tzw. kokosanki. Dla nas (wielbicieli kokosu)- pyszności. Chrupiące z zewnątrz, mięciutkie wewnątrz, z czasem pewnie stwardnieją, ale podejrzewam, że u nas nie doczekają tego czasu... Z poniższych ilości wyszło mi 40 sztuk.
Inspiracją był przepis znaleziony na Kwestii Smaku, lekko go tylko zmodyfikowałam.

Składniki:
- 370g mąki orkiszowej typ750  (lub 2 szklanki pszennej)
- 170g miękkiego masła
- 1 duże jajko
- 3/4 szklanki cukru (dałam ksylitol)
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam domowy)
- 1/2 łyżeczki soli (u mnie himalajska)
- 1/2 łyżeczki wanilii (dałam łyżeczkę ekstraktu waniliowego)

- 2 szklanki wiórków kokosowych
- 3 łyżki pudru (dałam mielony ksylitol)
- 1/4 łyżeczki ekstraktu migdałowego (lub kilka kropli dobrego olejku)

Dodatkowo:
- wiórki do obtoczenia (u mnie ok.50g)

W blenderze, melakserze lub młynku do kawy zblendować wiórki kokosowe z pudrem i ekstraktem migdałowym. Ja miałam bardzo drobne wiórki kokosowe, więc nie blendowałam ich, wymieszałam je tylko z pudrem i ekstraktem.

W misie miksera utrzeć na puszystą masę miękkie masło z ksylitolem (lub cukrem). Dodać jajko i ekstrakt, wymieszać. Następnie dodawać po łyżce wymieszaną mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Po każdym dodaniu miksować. Dodać przygotowaną masę kokosową i zmiksować do połączenia składników. Schłodzić w lodówce.



Z masy odrywać małe kawałki, uformować kulki wielkości niedużych orzechów włoskich, każdą obtoczyć we wiórkach kokosowych (gdyby nie chciały się wiórki przyklejać, lekko zwilżyć kulki w wodzie) i odłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.



Piec w piekarniku nagrzanym do 170*C, na termoobiegu ok.16-18 minut, do lekkiego przyrumienienia. Lub 190*C na programie góra-dół.






Smacznego :-)


Akcja KOKOS

5 komentarzy:

  1. Popełniłam dzisiaj te ciasteczka,kolejny udany przepis z tej strony. Mają smak kruchutki ,kokosowy. Bardzo,ale to bardzo smaczne. Dziekuję za przepis. Mariola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przypadły do gustu. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Uwielbiam wszelkie desery, a Ty wrzucasz często naprawdę smacznie wyglądające przepisy. :)
    Do tego jeszcze towarzystwo kawy i czuję się takim deserem spełniony. A propos kawy, bardzo dobra jest kawa etno, którą serdecznie polecam. Może znasz jakiś fajny przepis na kawę mrożoną?

    OdpowiedzUsuń