19 września 2014

CIASTO UCIERANE, Z JABŁKAMI I CYNAMONEM, NA MĄCE ORKISZOWEJ



  Pyszne, wilgotne, pachnące wanilią i cynamonem- pychotka! Do tego bardzo szybkie w przygotowaniu. Idealne do kawki albo herbaty z cytryną.
Przepis znaleziony tutaj (klik), co prawda troszkę nie doczytałam i było już za późno, dałam cały ksylitol do masła, a część miała być do cynamonu i do obsypania (wypróbuję tę wersję następnym razem). Niemniej ciasto baaardzo smaczne i w tej wersji. No i bez zakalca (co ponoć się zdarza), pomimo dużej wilgotności. Piekłam w tortownicy 26cm (ciemnej).

Składniki:
- 350g mąki orkiszowej białej (u mnie typ750)    lub 2 szklanki mąki pszennej
- 3/4 szklanki ksylitolu    (lub cukru)
- 1/2 szklanki mąki ryżowej   (lub ziemniaczanej)
- 2 łyżki ksylitolu z prawdziwą wanilią   (lub cukier waniliowy)
- 1 szklanka mleka
- 1 łyżka ekstraktu waniliowego   (lub rumu)
- 170g bardzo miękkiego masła   (lub 150g masła i 2 łyżki oliwy)
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 jajka
- 2 łyżeczki mielonego cynamonu
- szczypta soli
- 0,5kg obranych jabłek

Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, boki przesmarować masłem.
Przygotować sobie jabłka, tzn. obrane pokroić na ćwiartki i następnie jeszcze na plasterki. Można skropić sokiem z cytryny i odstawić.
W misce wymieszać mąki z proszkiem do pieczenia, solą i ksylitolem z wanilią.
Miękkie masło utrzeć z połową ksylitolu (lub cukru) na puszystą masę. Resztę ksylitolu wymieszać z cynamonem.
Do puszystej masy dodawać po jednym jajku i dokładnie ucierać ok.1-2 minuty.
Zmniejszyć obroty miksera i dodawać na przemian wymieszane mąki i mleko, w trzech partiach, po dodaniu każdej dokładnie miksować. Na końcu dodałam ekstrakt waniliowy (można go także dodać razem z mlekiem).
Około 1/2 ciasta wylać na dno tortownicy, ułożyć na nim jabłka, obsypać połową cynamonu z ksylitolem, wyłożyć resztę ciasta i wysypać na nim pozostałą część ksylitolu z cynamonem. Ja cały ksylitol utarłam z masłem, a cynamon dodałam do mąki.
Piec w piekarniku nagrzanym do 190*C (termoobieg) ok.40-45 minut. Ja piekłam 35 minut i był dopieczony (może ze względu na ciemną blaszkę upiekł się tak szybko). Sprawdzamy patyczkiem stopień wypieczenia, nie może się kleić do niego ciasto.







Smacznego :-)
Ciacho na widelcu Jabłka wolności Jabłko z cynamonem 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz