13 lipca 2014

PLACKI, PLACUSZKI Z CUKINII I BAKŁAŻANA, Z DODATKIEM PEŁNOZIARNISTEJ ORKISZOWEJ MĄKI



   Wszyscy uwielbiamy placuszki z cukinii. Dzisiejsze przygotowałam w troszkę zmienionej formie, mianowicie do cukinii dodałam bakłażana i doprawiłam inaczej niż zwykle. I choć trudno w to uwierzyć (bo już tamte były super smakowite) te wyszły jeszcze smaczniejsze. Polecam, u nas ciągle robią furorę. Nawet moje Maleństwo się nimi zajadało i nie przeszkadzał jej nawet  koperek, po raz pierwszy zresztą...

Ja przygotowałam niestety z olbrzymiej ilości, dużo za dużej jak na wakacyjnie zubożałą rodzinkę, zajadaliśmy je dwa dni. Dlatego ilości podaję o połowę mniejsze.
Przygotowane z dodatkiem mąki pełnoziarnistej i białej orkiszowej, bez dodatku modyfikowanej pszenicy...

Składniki:
- 2 średnie cukinie (każda po ok.400g)
- ok.1/4 bakłażana
- 1 duże jajko lub 2 małe
- 1/2 pęczka koperku
- 2 zmiażdżone ząbki czosnku
- 1 łyżeczka soli
- ok.60g mąki orkiszowej białej
- ok.50g mąki orkiszowej pełnoziarnistej

 Składniki sosu:
- ok.300g jogurtu naturalnego
- 2 duże, zmiażdżone ząbki czosnku
- 1 łyżka dobrego majonezu (można pominąć)
- 1/2 pęczka koperku
- sól i świeżo mielony pieprz

Cukinie i bakłażana umyć, osuszyć papierowym ręcznikiem i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Zasypać warzywa  1/2 łyżeczki soli i odstawić na kilka minut aż puszczą sok, który należy odlać. Następnie dodać jajko i zamieszać.
Do startych warzyw dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Najlepiej przygotowywać bezpośrednio przed smażeniem. Gdy masa postoi trochę dłużej może puścić sok, który najlepiej odlać lub dodać więcej mąki (ja dosypałam jeszcze trochę mąki (ok.20g pełnoziarnistej).


Smażyć partiami na patelni z niewielką ilością (ok.1 łyżki na każdą partię, wówczas lepiej się przypiekają) oleju kokosowego, kilkakrotnie przewracajając. Ja nakładam łyżkę masy, spłaszczam ją i nakładam następną, przeważnie wchodzą mi po 4 sztuki na patelnię do smażenia naleśników.


Najlepiej smakują z sosem czosnkowym z dodatkiem świeżego koperku.




Smacznego ;-)
Cukinia 2014 Lato w pełni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz