21 listopada 2023

CIASTO W-Z, CZYLI SŁYNNA WUZETKA, W WERSJI MINI

 


   Słynna wuzetka, dzisiaj w wersji mini. Ostatnio królują u nas mniejsze ciasta, tak byśmy nie musieli ich zajadać cały tydzień😀🙈

Naszło mnie jakiś czas temu na ciasto czekoladowe (kiedyś nie do pomyślenia, ale smaki się zmieniają🙊😆), więc zmniejszyłam ilości i tak powstało ciasto w-z, w wersji mini.

Piekłam w ciemnej blaszce, o wym.24x20cm


Inspiracją był wcześniejszy wpis, w którym bazowałam na tym przepisie


Ciasto:

- 4 większe lub 5 małych jajek (osobno białka i żółtka)

- 80g mąki orkiszowej tortowej typ450 (lub pszennej)

- 135g ksylitolu lub cukru

- 60g kakao


Białka ubijamy na sztywno, dodajemy po łyżce ksylitol lub cukier, cały czas ubijając. Następnie dodajemy po 1 żółtku, cały czas ubijając. Masa musi być bardzo puszysta. Na końcu dodajemy partiami mąkę wymieszaną z kakao i delikatnie, ale dokładnie mieszamy.

Masę wylewamy na blaszkę wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia. Wyrównujemy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170* i pieczemy od. 22 minut, na programie góra-dół, bez termoobiegu. Lub na programie do pieczenia biszkoptów (mój aktualny piekarnik nie ma niestety takiej funkcji...).




Po upieczeniu blaszkę wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do wystudzenia.





Krem śmietanowy:

- 650g kremówki 36%

- 1/5 szkl.pudru

- 1 i 1/3 łyżeczki żelatyny

- 40g gorącej wody


Dodatkowo:

- powidła (ok.160g)

- czarna herbata i/lub sok z limonek


Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie. Dokładnie mieszamy. Kremówkę ubijamy z cukrem pudrem. Wlewamy lekko przestudzoną żelatynę - Uwaga!-  Szybko tężeje. Dokładnie mieszamy. 

Biszkopt przekrawamy na 2 blaty.




 Dolny (na blaszce) nasączamy herbatą lub sokiem (ja nasączam słabą herbatą). Wykładamy powidła, rozsmarowujemy je. Na to wykładamy prawie całą masę śmietanową (trochę zostawiłam do dekoracji). Przykrywamy drugim blatem, który również nasączamy. 


Polewa czekoladowa, ganache:

- 130g czekolady

-130g kremówki


Kremówkę zagotować w rondelku. Zdjąć z palnika. Wrzucić połamaną na mniejsze kawałki czekoladę. Odstawić na chwilę. Następnie masę wymieszać. Gotową polewą polać nasze ciasto. Odstawić do zastygnięcia. Udekorować kleksami śmietany wyciśniętymi przez szpryckę.













Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz