27 kwietnia 2018

NAJLEPSZA MARYNATA DO KURCZAKA Z GRILLA



   Domowe marynaty do mięs z grilla są najlepsze, dodajemy to co lubimy najbardziej, no i przede wszystkim wiemy co jemy... Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to bardzo istotne. Posypanie gotową przyprawą i skomponowanie własnej, czasowo zbytnio się nie różni.
Ja przygotowuję sobie nasze ulubione dodatki, rozkładam mięso na deskę i posypuję wszystko po kolei, następnie przekładam do garnka (miski), zalewam delikatnie oliwą (ja wykorzystuję oliwę z wytłoczyn- nie pozostawia posmaku i ma wyższą temperaturę dymienia). Zwykle przygotowuję od razu większą ilość mięsa tak, że mamy na min.2 dni. Jedna robota, a smak z każdym dniem lepszy... ;-)
Ostatnio to nasz ulubiony kurczak: kruchy, soczysty, po prostu przepyszny, no i dodatkowo błyskawiczny... ;-)

Składniki:
- filet z kurczaka (u mnie piersi)- 1,5-2kg
- kilka łyżek dobrego aromatycznego majeranku
- słodka papryka w proszku
- ostra papryka w proszku
- mielony czosnek
- sól
- pieprz
- oliwa lub olej (u mnie oliwa z wytłoczyn)

Piersi z kurczaka umyć, osuszyć papierem. Odciąć polędwiczki, gdy są, każdy kawałek przeciąć wzdłuż na pół, najlepiej nożem do filetowania.


Kawałki rozłożyć na desce (blacie), każdy posypać mielonym czosnkiem, papryką słodką, delikatnie ostrą, świeżo mielonym pieprzem i bardzo delikatnie solą (raz zapomniałam o soli i też były super..), dość obficie posypuję także roztartym w dłoniach majerankiem.



Kawałki mięsa przekładam do garnka (miski), skrapiam oliwą i rozsmarowuję ją na każdym kawałku. Ja oliwy daje naprawdę niewiele, tylko tyle, by była nośnikiem smaku, mięso nie ma być nią całe zalane. Garnek zakrywam i odstawiam mięso do lodówki. Najlepiej zamarynować sobie mięso dnia poprzedniego lub choćby 2-3 godziny wcześniej.



Na bardzo rozgrzany ruszt wykładam kawałki zamarynowanego kurczaka i smażę po kilka minut z każdej strony. Moje kawałki są cienkie i wystarcza im niewiele czasu by były idealne, dosmażone i soczyste wewnątrz. zbyt długie grillowanie spowoduje, że mięso stanie się suche, kurczak jest bardzo delikatny. Trzeba uchwycić ten moment.







Smacznego :-)

6 komentarzy:

  1. Ja znowu na grilla uwielbiam marynować kurczaka w jogurcie naturalnym lub maślance, do tego dużooooo czosnku i ulubione zioła. Pychota!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jogurcie lub maślance jeszcze nie próbowałam, ale na pewno skorzystam z inspiracji, tym bardziej, że uwielbiamy czosnek 😋
      My bardzo lubimy także kurczaka w marynacie z majonezem, ten jest jego lżejszą formą. Pozdrawiam 😊

      Usuń
  2. Rewelcyjnie i naprawdę pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W 100% lepsze niż pseudo marynaty ze sklepów.

    OdpowiedzUsuń