8 marca 2018

CHLEBEK ARABSKI (PITA, FLAT BREAD)



   Moje pierwsze chlebki arabskie, pity, jakie zrobiłam. Zapewniam iż nie ostatnie, bo były pyszne. Z grillowanym lub smażonym mięsem, dodatkiem warzyw i ulubionym sosem stanowią pyszne danie obiadowe.
Inspiracją był ten przepis. Moje były w wersji orkiszowej. Idealne-elastyczne, mięciutkie, b.łatwe do formowania. Dopiero gdy zupełnie wystygną stają się twarde, miękną po ponownym podgrzaniu na patelni.
Z podanych składników wyszło mi 10 placków, pit.

Składniki:
- 2 szklanki mąki pszennej (u mnie 340g mąki orkiszowej tortowej typ450)
- 3/4 szklanki mleka (u mnie bez laktozy)
- 1/2 łyżeczki soli (u mnie himalajska)
- 50g masła

W rondelku roztopić masło z połową mleka. Do miski odważyć mąkę, wymieszać ją z solą. Do rondelka z mlekiem i masłem, wlewamy pozostałe mleko. Do miski dodajemy ciepłe mleko z masłem i dokładnie wyrabiamy, nie trzeba nawet używać miksera, ja zagniotłam ciasto ręcznie. Jest bardzo elastyczne, niezbyt twarde i łatwo się ugniata. Miskę z ciastem zakrywamy i odstawiamy na ok.20-30 minut (by odpoczęło).


Następnie dzielimy na 8-10 równych części (ja zważyłam całość i podzieliłam na 10 kawałków). Każdą kulkę rozwałkowujemy na cienki placek.



Smażymy na rozgrzanej patelni, śr.ok.24-30cm. Moja ma 24cm.
Na gorącą, suchą patelnię przekładamy delikatnie rozwałkowany placek i smażymy ok.1 minuty, na powierzchni zaczną się pojawiać pęcherze, wówczas placek przekładamy na druga stronę i dosmażamy ok.30 sekund.



W tym czasie rozwałkowujemy kolejny kawałek ciasta. Postępujemy tak aż do usmażenia ostatniej pity.


Podajemy na ciepło z ulubionymi dodatkami, na zimno (są chrupkie) lub po ponownym odgrzaniu.



Smacznego :-)

4 komentarze: