21 czerwca 2016

PIANKOWY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI



   Delikatny jak puch, niebiańsko smakujący, bardzo poprawiający nastroje domowników i błyskawicznie znikający, czy trzeba lepszej rekomendacji... Miniony weekend mieliśmy bardzo truskawkowy, wszak sezon w pełni, trzeba więc korzystać na maxa...
Latem najlepiej sprawdzają się ciasta bez pieczenia, warto więc wypróbować ten przepis, myślę, że zadowoli nawet najbardziej wybredne podniebienia. Ja do tego sernika upiekłam na szybko mini biszkopciki orkiszowe, ale można wykorzystać również kupne. Najczęściej używam galaretek bez dodatku cukru, wówczas przygotowuję je wg przepisu zamieszczonego na opakowaniu (zamiast cukru dodaję ksylitol, wówczas mam całe ciasto bez dodatku cukru).
Ja przygotowałam swój sernik w tortownicy o śr.25cm.
Inspiracją był ten przepis.

Składniki masy serowej:
- 2 galaretki truskawkowe, na 500ml wody każda (u mnie bez dodatku cukru, słodzę ksylitolem)
- 450g sera, może być z wiaderka, (u mnie b.gęsty)
- 2-3 łyżki mielonego ksylitolu lub pudru (gdy preferujemy bardziej słodkie ciasta, ja nie dodawałam)
- biszkopty mini na mące orkiszowej z ksylitolem (można dać kupne)
- kilka truskawek

Dodatkowo:
- 2 galaretki truskawkowe lub 1 galaretka i 2 łyżeczki żelatyny (ja tak dałam)
- odszypułkowane, umyte truskawki

Galaretkę i żelatynę lub 2 galaretki zalać 500ml gorącej wody, dokładnie rozmieszać i odstawić do wystudzenia.


Masa serowa:
2 galaretki rozpuścić w 500ml gorącej wody, rozmieszać i odstawić do wystudzenia. Chłodną galaretkę umieścić w lodówce, gdy zacznie lekko tężeć, (ma mieć konsystencję  niezbyt gęstej śmietany), wyjąć ją, przelać do misy miksera i ubić na puszystą różową piankę. Do ubitej galaretki dodajemy serek i dokładnie mieszamy. Ponieważ mój serek był bardzo gęsty, przelałam ubitą galaretkę do innego naczynia, a w misie miksera ubiłam sam ser, a następnie dodałam do niego piankę i dokładnie wymieszałam.

Na dnie formy (wyłożonej papierem do pieczenia, boki przesmarowane) ułożyć biszkopty.




Do formy przelać masę serową, wyrównać, zanurzyć kilka mniejszych truskawek (bez szypułek). Moja masa zaraz tężała. Na masę wykładamy przekrojone na pół truskawki i umieszczamy formę w lodówce, gdyby galaretka nie miała jeszcze odpowiedniej konsystencji. Całość zalewamy tężejąca galaretką i odstawiamy z powrotem do lodówki do całkowitego stężenia... Przechowujemy w lodówce.







Smacznego :-)

Naturalne i zdrowe produkty można znaleźć w sklepie internetowym:
www.naturalniezdrowe.com.pl
  Milion smaków truskawek - edycja trzecia Wiosenne słodkości 2016

Truskawkowe szaleństwo 2016 Piecz - tak od podstaw Truskawkowe pole & naturalnie zdrowe

6 komentarzy: