19 czerwca 2014

BISZKOPTY WANILIOWE NA MĄCE ORKISZOWEJ, BEZ CUKRU



  Druga, jeszcze lepsza wersja uwielbianych przez dzieci biszkoptów. Dzisiejsze są z ksylitolem z prawdziwą wanilią i dodatkiem mąki ryżowej (wyszły bardziej chrupiące niż z samą mąką orkiszową). Smakują jak biszkopty sklepowe a są od nich dużo zdrowsze. Polecam, nie tylko dla dzieci ;-)

Składniki:
- 3 średniej wielkości jajka (u mnie wiejskie ale myślę iż wielkość"M")
- 3 łyżki ksylitolu z prawdziwą wanilią (lub cukru waniliowego)
- 3 łyżki mąki orkiszowej białej (u mnie 70g)
- 2 łyżki mąki ryżowej pełnoziarnistej (u mnie 40g)

W misie miksera ubić na sztywno białka z ksylitolem, następnie dodajemy po jednym żółtku cały czas ubijająć. Na końcu dodać w kilku częściach mąki i delikatnie zamieszać (ja mieszam nadal mikserem, na niższych obrotach).
Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia wykładamy łyżeczką kleksiki ciasta. Mnie wyszły niepełne 2 blaszki z piekarnika.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150*C ok.15 minut, do lekkiego zarumienienia (na termoobiegu). Od razu po upieczeniu są miękkie ale już po kilku minutach można je spokojnie zdjąć z blaszki.
Zapach i smak- rewelacja! - sama wanilia.




Smacznego ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz