23 marca 2014

SAŁATKA GRECKA



   Zazwyczaj bywa u nas w wersji z sałatą lodową. Ta dzisiejsza jest bez sałaty ale jest równie smaczna, co niektórzy stwierdzili nawet, że jest jeszcze lepsza... Polecam bardzo gorąco, to jedna z naszych ulubionych sałatek. Idealna zarówno jako dodatek do grilla jak i jako samodzielne danie, np. na kolację. Zawsze podaję ogórki ze skórą, w sumie to nie wiem dlaczego u nas niektórzy podają ogórki obrane ... Tak naprawdę to nigdzie w Europie się z tym nie spotkałam... Polecam wypróbować, takie ogórki ze skórą są duuużo lepsze i super chrupią. ;-)

Składniki:
- 2 zielone ogórki (u mnie ze skórą)
- 4 pomidory
- 1 cała papryka (u mnie żółta, ale może być dowolna)
- 1 cebula (u mnie czerwona)
- ser feta
- szczypior
- oliwki
- świeżo mielony pieprz
- ocet (u mnie różowy ocet winny)
- oliwa z oliwek
- świeże lub suszone oregano

Wszystkie warzywa myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym.
W misce układamy warstwami: pokrojone na mniejsze kawałki ogórki, na to pokrojone (w większą kostkę) pomidory, następnie pokrojoną w kostkę paprykę. Na to rozkruszamy lub kroimy w kostkę ser feta. Układamy odsączone z zalewy oliwki, pokrojoną w ćwierć-krążki cebulę. Całość posypujemy pokrojonym szczypiorem oraz oregano. Doprawiamy świeżo mielonym pieprzem. Skrapiamy obficie różowym octem winnym (lub innym) oraz oliwą z oliwek i serwujemy. Można całość wymieszać razem w misce ale nie jest to konieczne. Pamiętajmy tylko by nakładać wszystkie warstwy od góry do dołu.




Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz