1 marca 2014

KRUCHE CIASTECZKA KUKURYDZIANE, BEZGLUTENOWE



   Pyszne, kruche ciasteczka, tym razem w wersji bezglutenowej. To pierwszy taki eksperyment ale z pewnością nie ostatni, gdyż ciacha okazały się bardzo smaczne. Z ciasta można także przygotować kruchy, bezglutenowy spód. Można użyć dowolnych mąk bezglutenowych
Ja przygotowałam je z mąki kukurydzianej i ziemniaczanej, następne będą z mąką i skrobią kukurydzianą. Przepis znaleziony tutaj

Składniki:
- 1 szklanka mąki kukurydzianej
- 1 szklanka skrobi ziemniaczanej kukurydzianej
- 1 jajko
- 1 żółtko
- 200g zimnego masła
- 1/2 szklanki ksylitolu
- szczypta soli

Masło pokroić na mniejsze kawałki. Dodać resztę składników i zagnieść kruche ciasto. Użyłam do tego miksera. Następnie uformować kulę (u mnie 2), zawinąć ją w folię spożywczą i kilka minut schłodzić w lodówce. Ciasto rozwałkować na blacie podsypanym delikatnie mąką i wykrawać ciasteczka. Układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Można część posmarować roztrzepanym białkiem i posypać np.płatkami migdałów.


Piec w nagrzanym do 180*C piekarniku (termoobieg) ok 10-15 minut, do lekkiego zrumienienia. Odstawić do wystudzenia, gdyż ciepłe są bardzo kruche.




Smacznego ;-)

3 komentarze:

  1. A jeżeli ktoś nie ma termoobiegu ? Mam taką bardziej turystyczna kuchenkę.. i tu nie ma termo 🙈 a póki co, innego piekarnika nie mam ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy zwiększyć temp. o ok.20°, do 200° i powinno być ok

      Usuń