12 kwietnia 2013

CIASTECZKA DIGESTIVE


Zdrowe, a przede wszystkim smaczne... ciasteczka Digestive. Ja oczywiście zrobiłam z dwóch porcji- jedną z masłem, a drugą z masłem i olejem kokosowym. Ciasteczka niestety mają troszkę kalorii jednak można im to wybaczyć, ponieważ są zdrowe i mają dużo błonnika
Znalezione tutaj.
Składniki podaję na jedną porcję.
Składniki: 
-60ml mleka(4 łyżki)
-3 łyżki ksylitolu
-100g masła (dałam zimne, pokroiłam tylko na mniejsze kawałki)
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-pół łyżeczki soli
-50g zmielonych płatków owsianych(ja dałam błyskawiczne)
-50g mąki orkiszowej 700
-175g mąki pełnoziarnistej orkiszowej 

Płatki owsiane zmielić blenderem lub mikserem z ostrzami(ja lekko podusiłam w woreczku i było ok), nie muszą być drobne jak mąka. Wszystkie składniki połączyć i zagnieść na klejące ciasto(ja wymieszałam w malakserze z hakiem, a dopiero potem wyrobiłam ręcznie). Wałkować je na grubość 4-6mm(najlepiej nie podsypując mąką lub minimalnie). Wycinać szklanka lub foremką do ciastka(średnica ok.4-5cm). Wyłożyć na blachę wyłożoną papierem , piec ok. 15 minut w temperaturze 180-190 * C. Studzić na kratce. 


Smacznego!:)

1 komentarz: