4 lutego 2019

SZNYCEL, KOTLET MIELONY Z JAJKIEM SADZONYM



  Sznycel (kotlet mielony) z jajkiem sadzonym, to danie, które bywa u nas "od zawsze". Szybkie, pożywne i co najważniejsze uwielbiane również przez dzieci. Moje najmłodsze dziecię choć zalicza się do tych raczej niejadających mięsa, to tego nie odmawia nigdy. Gdy była młodsza, burzyła się tylko na jajko
(białko było ok, żółtko już niekoniecznie), teraz zajada całość z ogromnym apetytem. Powiem więcej, gdy dłużej nie ma na obiad sznycla z jajkiem, sama się o niego upomina... :-)

Danie dla 4 osób.

Składniki:
- 400g mielonego mięsa (u mnie z szynki wieprzowej, ale może być dowolne, cielęce i drobiowe również)
- 1 jajko
- 1-1,5 łyżki bułki tartej (u mnie orkiszowa, ale można użyć też bezglutenową)
- świeżo mielony pieprz
- ok.1/3 łyżeczki soli (u mnie himalajska, zwykłej mniej)
- tłuszcz do smażenia (u mnie bezzapachowy olej kokosowy+masło klarowane)

+ kilka łyżek bułki tartej do obtoczenia mięsa

Dodatkowo:
- 4 jajka
- łyżka masła

W misce umieszczamy mielone mięso, dodajemy sól, świeżo mielony pieprz (niezbyt dużo), wbijamy jajko oraz dodajemy bułkę tartą. Wyrabiamy wszystko dokładnie, a następnie dzielimy na 4 części. Z każdej części formujemy kulkę, którą rozpłaszczamy i obtaczamy w bułce tartej. Ja formuję moje sznycle w podłużne, dość płaskie kotlety. Uformowane mięso odkładamy na talerz.


Sznycle smażymy na rozgrzanej patelni, ja smażę na oleju kokosowym z masłem klarowanym, ale można użyć dowolny tłuszcz. W trakcie smażenia kilka razy przewracamy mięso na drugą stronę. Ja swoje mięso smażę ok.10 minut. Musi być dosmażone wewnątrz, ale nie można też przesadzić z czasem, bo będzie suche. Powinno być soczyste wewnątrz, wówczas jest najlepsze.



W trakcie smażenia mięsa na drugiej patelni smażymy na maśle jajka sadzone. Gdy preferujemy mocno ścięte żółtka, w trakcie smażenia odwracamy jajka na drugą stronę. My wolimy miękkie żółtka, ścinamy tylko białko. Ale to kwestia gustu...





Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz