26 lipca 2017

CIASTO Z TRUSKAWKAMI I BUDYNIEM



   Kruche orkiszowe ciasto z truskawkami i budyniem. Lekko kwaskowe, wilgotne, z nutą kokosową- mniam pyszności.
Nam smakowało bardzo, mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu. To ciasto z gatunku nie za słodkich, gdy macie niezbyt słodkie truskawki, proponuję zwiększyć ilość cukru, ja mimo iż zwiększyłam, to ciasto nie było za słodkie, było idealne (ale my lubimy ciasta niezbyt słodkie..).
Inspirację był ten przepis.
Piekłam w ciemnej blaszce, o wym.27,5x22,5cm.

Składniki:
Kruche ciasto:
- 2 szklanki mąki pszennej (dałam 330g mąki orkiszowej typ750+ 50g orkiszowej Dunst- odpowiednik krupczatki)
- 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 0,5 szklanki cukru  (dałam 0,5 szklanki ksylitolu+ dodatkowo 1pełną łyżkę)
- 200g zimnego masła
- 1 jajko

+ dodatkowo: 3 łyżki wiórków kokosowych do kruszonki (nie trzeba)

Z mąki, cukru (ksylitolu), proszku do pieczenia, szczypty soli, jajka oraz masła pokrojonego na mniejsze kawałki zagnieść kruche ciasto.
Podzielić na dwie części. Do jednej części dodać wiórki kokosowe, wymieszać, uformować kulę, zawinąć ją w folię spożywczą i odłożyć do lodówki. Z drugiej części wykleić spód blaszki wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia, ponakłuwać widelcem i odstawić również do lodówki.



Owoce:
- ok.500-580g odszypułkowanych truskawek (ja dałam 530g truskawek i 50g poziomek)
- 1,5 łyżki skrobi (mąki) ziemniaczanej  (ja dałam 2 łyżki)



Budyń:
- 3 szklanki mleka (ja dałam po 1,5 szklanki zwykłego i 1,5 szkl. kokosowego z kartonika)
- 2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
- 50g cukru (dałam 60g ksylitolu)
- 1 łyżka cukru waniliowego (dałam ksylitol z wanilią)

Odlać 3/4 szklanki mleka i wymieszać z proszkami budyniowymi, resztę mleka zagotować z cukrem (ksylitolem) i cukrem waniliowym. Gdy mleko zacznie wrzeć dodajemy rozrobione mleko z proszkiem budyniowym. Mieszając doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy przez ok.1 minutę energicznie mieszając, następnie zdejmujemy z palnika.



Na spód schłodzonego ciasta wykładamy owoce pokrojone na mniejsze kawałki i wymieszane wcześniej z mąką (skrobią) ziemniaczaną.
Na owoce wylewamy gorący budyń, wyrównujemy. Na wierzchu rozsypujemy starte na grubych oczkach tarki lub rozkruszone w palcach, schłodzone ciasto z wiórkami kokosowymi.




Wstawiamy blachę do piekarnika nagrzanego do 180* i pieczemy ok.40 minut na termoobiegu.


Przed podaniem posypujemy mielonym ksylitolem lub pudrem.







Smacznego :-)

12 komentarzy:

  1. Apetyczne ciacho, do kawki byłoby idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie to wygląda i jestem także pewna że mój mąż również będzie wniebowzięty!

    OdpowiedzUsuń
  3. Truskawki, ach truskawki! Może to dziwne, ale w tym sezonie jeszcze się za nie nie zabrałam, a ciacha i deserki czekają. :)
    Twoje prezentuje się rewelacyjnie. Uwielbiam kruszonkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My również! Kruszonka jest najlepsza ❤️ Pozdrawiam 😊

      Usuń
  4. Czy wyjdzie na samej orkiszowej 750 ? Czy musi być ta druga? Chętnie bym zrobiła ale jej nie mam :( uwielbiamy Pani przepisy córka chalke zjadłabym codziennie dziękuję za inspiracje :) mamy w domu alergika i Pani przepisy ratują mi życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można użyć samej mąki typ750, ja dodałam orkiszową krupczatkę, bo mam ją na stanie, a chciałam by ciasto było bardziej kruche, ale nie jest to konieczne. Typ750 w zupełności wystarczy, tylko trzeba jej dać więcej (ok40-50g, w miejsce dunst).
      Bardzo się cieszę, że przepisy się przydają. Pozdrawiam 😘

      Usuń
  5. Aż ślinka cieknie. Uwielbiam takie ciasta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Prosty, szybki i przyjemny przepis. Tego typu ciasta należą do moich ulubionych!

    OdpowiedzUsuń