19 czerwca 2016

DOMOWE NACHOS



   Ostatnio hitem stały się u nas domowe nachos. Idealnie sprawdziły się do chrupania na meczu. Strefa domowego kibica była wniebowzięta. Do tego domowy sos serowy i satysfakcja gwarantowana.
Z podanych ilości wyszły mi 4 blachy (z piekarnika), niby dużo, ale tak naprawdę niewiele. Dopóki nikt nie spróbował, wydawało mi się, że nie przejemy tego, ale już po chwili zmieniłam zdanie... To wciąga i to jeszcze jak... Na szczęście domowa wersja jest bardziej dietetyczna, no i wiemy co zjadamy, bez zbędnych dodatków chemicznych w składzie.
Moja pierwsza partia nachos do meczu niestety nie dotrwała, ale od razu przygotowałam następne, tym razem z podwójnej porcji. I choć tego wieczoru już nikt nie miał na nie ochoty, to sprawdziły się następnego. ..
Na drugi i trzeci dzień nadal są chrupiące. Pyszne... :-)
Inspiracją był przepis znaleziony tutaj.

Składniki:
- 150g mąki orkiszowej typ750   (lub 120g pszennej, wówczas oliwy 45ml)
- 120g mąki kukurydzianej
- 120g ciepłej wody
- łyżeczka soli himalajskiej
- 45g oliwy z oliwek
- ulubione przyprawy, u mnie:
                                   * suchy czosnek z młynka (4 przekręcenia)
                                   * zioła prowansalskie
                                   * suszone oregano
                                   * chili z młynka (kilka przekręceń)

+Trochę mąki do podsypania blatu.

Wszystkie składniki umieścić w misie miksera i przy pomocy haka zagnieść ciasto. Może również zagnieść ciasto ręcznie. Gotowe ciasto odstawić na ok.15 minut. Następnie partiami odrywać kawałki, bardzo delikatnie podsypywać mąką i rozwałkowywać na cieniutkie placki.



Wykrawać trójkąty (lub dowolne kształty), układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Można ciasno, podczas pieczenia kurczą się.





Zapełnioną blaszkę umieszczamy w piekarnika nagrzanym do 160*C i pieczemy ok.15 minut na termoobiegu.




Odstawiamy do wystudzenia, następnie zdejmujemy z blaszki.
Podajemy z ulubionymi sosami, dipami. U mnie domowy sos serowy i pikantny meksykański.

domowy sos serowy:
- 100g startej mozzarelli
- 50-75g sera typu blue (miękkiego z niebieską pleśnią)
- ok.150ml słodkiej śmietanki
- szczypta kurkumy (dla koloru)

Wszystkie składniki umieścić w rondelku i mieszając doprowadzić do rozpuszczenia. Następnie całość zblendować, na gładką masę. Użyłam do tego ręczny blender.





Smacznego :-)


Przekąski kibica na Euro 2016

1 komentarz: