2 lutego 2015

CIASTO Z KASZY JAGLANEJ Z ŻURAWINĄ I ORZECHAMI



   Banalnie proste i meeega smaczne. Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam takie zdrowe słodkości. To ciasto to samo zdrowie, kasza jaglana gotowana z mlekiem roślinnym, z dodatkiem ksylitolu, żurawiny i orzechów, bez mąki, bez tłuszczu.
Inspiracją był przepis znaleziony na instagramie Anny Lewandowskiej. Ja wprowadziłam dodatkowo małe zmiany, które dopełniły całości.
Piekłam w tortownicy 25cm.

Składniki:
- 1,5 szklanki suchej kaszy jaglanej
- 1litr mleka roślinnego np.ryżowego, owsianego itp.
- 5 łyżek ksylitolu
- duża garść żurawiny
- garść prażonego na suchej patelni słonecznika
- garść orzechów laskowych
- garść orzechów włoskich
- ekstrakt waniliowy lub laska wanilii

Kaszę podprażyć chwilę w pustym garnku, mieszając ją. Po kilku minutach gdy stanie się ciepława, zalewamy ją mlekiem, mieszamy, zmniejszamy palnik i garnek przykrywamy. Gotujemy pod przykryciem ok.25 minut, aż kasza wchłonie płyn. Ta kasza nie ma być sypka dlatego gotowana jest w dużej ilości płynu, u mnie było to mleko owsiane i ryżowe. Odstawiamy garnek z ugotowaną kaszą na kilka minut.
Żurawinę zalewamy wrzątkiem, mieszamy i odstawiamy na ok.10 minut, następnie wodę odlewamy.
Kaszę przekładamy do miski, dodajemy sparzoną żurawinę, rozdrobnione (tłuczkiem) orzechy, uprażone ziarna słonecznika, ekstrakt waniliowy i ksylitol.


Wszystko dokładnie mieszamy i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. U mnie była to tortownica.



Masę wygładzamy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180*C, pieczemy na termoobiegu ok.60 minut.


Można zajadać po kilkuminutowym schłodzeniu. Jest przepyszne zarówno na ciepło jak i na zimno.





Smacznego :-)
Biorę udział w konkursie: http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

Karnawałowe Słodkości!Walentynkowe menu

1 komentarz:

  1. cudowny przepis, trzeba będzie wypróbować
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń