3 grudnia 2013

CIASTECZKA BARDZO KOKOSOWE Z CZEKOLADĄ



   Ostatnio zakupiłam mąkę kokosową, nie zdążyłam jeszcze pomyśleć do czego ją wykorzystam gdy natknęłam się na ten przepis. Brakowało mi tylko cukru kokosowego ale zastąpiłam go równie zdrowym ksylitolem
Dodałam także czekolady słodzone cukrem brzozowym (dla wegan- bez mleka ) i tak oto powstały suuuper zdrowe, bezcukrowe, bezglutenowe oraz bezmleczne przepyszne ciasteczka meeega kokosowe. Gorąco polecam, szczególnie wielbicielom kokosu i czekolady. :-)


Składniki na ok.15 sztuk :
- 160 ml mleka kokosowego
- 2 łyżki cukru kokosowego ( dałam brzozowy- ksylitol)
- 5 łyżek mąki kokosowej ( 100g)
- 100g wiórków kokosowych
- 75g mlecznej czekolady (dałam po ok.połowie gorzkiej i mlecznej słodzone ksylitolem, dla wegan)


Czekoladę posiekać na małe kawałki. Do miski wsypać mąkę , ksylitol, wiórki kokosowe i kawałki czekolady. Wymieszać razem. Następnie wlać mleko kokosowe i mieszać do połączenia składników. Z ciasta formować kulki, spłaszczać je i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.



Piec w nagrzanym piekarniku, w temp. 180*C ok.30-35 minut ( termoobieg), do lekkiego zarumienienia.




Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz