18 kwietnia 2014

WIELKANOCNA BABA PUCHOWA - DROŻDŻOWA



    Jeszcze jedna wersja babki drożdżowej, tym razem parzonej. Pyszna, meeega puszysta, chyba jeszcze smaczniejsza niż poprzednia (w mojej ocenie), w tej są wyczuwalne bardziej drożdże (uwielbiam ten smak!) Przepis z mojego starego kajetu.
Składniki na dość dużą formę lub dwie mniejsze, moja okazała sie troszkę mała (kiedyś miałam większą ale już się wysłużyła), w tej wyrosła troszkę za wysoko, ale cóż- najważniejszy jest smak. Wymiary mojej formy: 22x11x12. Powinna być większa...

Składniki:
- 500g mąki pszennej (tortowej lub DeLuxe - typ405)
- 10 żółtek
- 70g świeżych drożdży
- 150g cukru pudru
- 150g masła
- 150g rodzynek
- 50ml rumu
- 250ml mleka
- szczypta soli

250g mąki sparzyć wrzącym mlekiem, dokładnie wymieszać i odstawić do wystudzenia. Gdy lekko przestygnie (nie będzie już parzyło), rozkruszyć w to drożdże i całość dokładnie wymieszać. Odstawić i pozwolić ciastu lekko się napuszyć. W misce ubić żółtka ze szczyptą soli i pudrem na puszystą masę. Dodać je razem z resztą mąki do zaczynu i wyrobić tak, by ciasto odstawało od miski i ręki. Wlać stopniowo roztopione, przestudzone masło, rum i dokładnie wyrobić.


Na końcu dodajemy rodzynki i całość mieszamy do połączenia składników.


Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą lub mielonymi migdałami formy. Wygładzić łyżką maczaną w letniej wodzie i odstawić w ciepłe miejsce do wyrastania (pod przykryciem), na ok.30-60 minut.


Piec w nagrzanym do 175*C piekarniku (bez termoobiegu tylko góra-dół) ok.45-50 minut. Gdy lekko przestygnie (po ok.10-15 minutach) wyjąć z formy . Najlepiej polukrować jeszcze letnią. U mnie lukrem z pudru trzcinowego z mieloną skórką cytrynową i kilkoma łyżeczkami kremówki. Posypana kruszonymi migdałami.



Smacznego ;-)
Babki Wielkanocne 2015

1 komentarz:

  1. Dziękuję za udział w akcji "Babki Wielkanocne 2015"! :) Serdecznie proszę o dodanie banerka akcji pod wpisem lub w innym widocznym miejscu na blogu na czas trwania akcji

    OdpowiedzUsuń