17 stycznia 2014

CIASTKA Z MASŁEM ORZECHOWYM, NA MĄCE ORKISZOWEJ



   Bardzo fajne orzechowe ciasteczka. Osobiście robiłam je już dwukrotnie. Za pierwszym razem użyłam zwykłego masła orzechowego, za drugim użyłam masła z Lidl'a z kawałkami orzechów i były jeszcze lepsze. Orzeszki w nich tak fajnie chrupią. Tak więc bardziej polecam tę drugą opcję
Choć i pierwsza jest również ok. :-) Znalezione tutaj. Wychodzi dość dużo tych ciastek, coś ok.50 sztuk. 

Składniki:
- 300g masła orzechowego
- 400g mąki orkiszowej 750 ( lub 2,5 szkl.mąki pszennej)
- 2 jajka
- 1/2 szklanki cukru trzcinowego
- 1 szklanka ksylitolu ( lub cukru)
- 1/3-1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1,5 łyżeczki sody
- 200g masła

Wymieszać razem mąkę ,sól, proszek do pieczenia i sodę.
W drugim naczyniu utrzeć masło z cukrami na gładką masę. Dodać masło orzechowe i dokładnie wymieszać. Następnie dodajemy po jednym jajku.


Do uzyskanej masy dodajemy suche składniki i mieszamy.
Ciasto schładzamy w lodówce ok.30 minut.
Po schłodzeniu formujemy z ciasta małe kulki wielkości orzecha włoskiego i odciskamy na każdym ślad widelcem, Gdyby widelec się kleił ,to oprószyć go mąką, moje ciasto się nie kleiło.

Piec w nagrzanym do 180*C piekarniku ok.15 minut do lekkiego zarumienienia
(termoobieg). Studzić na kratce.




Smacznego :-)

2 komentarze: