30 stycznia 2013

SERNIK Z ODROBINĄ KOKOSU


Sernik, tak bardzo uwielbiany przez wielu z nas. Zazwyczaj kojarzy nam się ze zwykłą masą ciasta...no może z dodatkiem jakiś owoców?  Szukając przepisu na ciasto na imieniny mojej córki, natrafiłam na tym blogu na ten oto przepis.
Jak zwykle zresztą, bardzo lubiąc kombinować z nowymi przepisami, zabrałam się i za ten :) Przepis jest hm... jak dla mnie idealny. Delikatny, puszysty, nie za słodki, a wiórki kokosowe nadają mu uroku. Cała rodzina była nim zachwycona więc i ja także. Mam nadzieję, że Wam również zasmakuje :-) 


Składniki na ciasto kruche:
-400g mąki orkiszowej (lub pszennej)
-3 łyżki kakao
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-50g wiórków kokosowych
-60g ksylitolu
-2 żółtka
-250g zimnego masła

Składniki na masę Twarogową:
-1kg sera
-8 jaj
-80g wiórków kokosowych
-1 szklanka ksylitolu (lub cukru)
-2 budynie śmietankowe w proszku bez cukru
-450g śmietany kremówki
-1/3 szklanki likieru Amaretto

Wszystkie składniki zagnieść na ciasto kruche, podzielić na dwie części i włożyć do lodówki na ok 2 godziny. Po tym czasie jedną część rozwałkować i wyłożyć na dużą blaszkę. Podpiec spód w 180 stopniach C przez około 15 minut. Następnie wyłożyć masę serową i zetrzeć na tarce o grubych oczkach resztę kruchego ciasta. Całość piec 1h w 180 stopniach C, aż środek sernika będzie twardy.

Masa Serowa: Zmiksować ser z żółtkami, cukrem, likierem, budyniem i śmietaną. W osobnej misce ubić białka na sztywną pianę. Dodać pianę do masy serowej i delikatnie wymieszać łyżką. Gotową masę serową wylać na spód.



Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz