14 kwietnia 2021

POLĘDWICZKI W SOSIE PIECZARKOWYM



   Polędwiczki wieprzowe z pieczarkami, duszone w sosie śmietanowym, podane z ulubioną kaszą, to super pomysł na pyszny obiad.

U nas bardzo rzadko bywają sosy (moje dziecię ich nie jada 😞), ale tym razem jakoś tak mnie naszło. I muszę rzec, że dobrze się stało, bo choć dziecię dania nie tknęło 🙈, to reszta rodzinki była zachwycona 😋

Pieczarki z dodatkiem podsmażonej cebulki z czosnkiem, zrobiły tu całą robotę... 👌😋


Składniki:

- 1 polędwiczka wieprzowa (u mnie 500g)

- 1 szalotka lub mniejsza cebula

- 2-3 ząbki czosnku

- 250-300g pieczarek

- 3 łyżki masła klarowanego lub oleju np. kokosowego

- sól i świeżo mielony pieprz

- ok. 50g słodkiej śmietanki (u mnie kremówka)

- 1-2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej

- ok. 250g wody

- suszony czosnek (opcjonalnie)


dodatkowo:

- szczypior i/lub kolendra do posypania


Na łyżce masła klarowanego lub oleju, podsmażamy pokrojoną w kostkę szalotkę lub cebulę. Co jakiś czas mieszamy, podsmażając ją na niedużym palniku. Pod koniec dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, posypujemy solą. Na patelnię dorzucamy pokrojone w cienkie plastry pieczarki, palnik zwiększamy, posypujemy solą oraz świeżo mielonym pieprzem. Obsmażamy do czasu, aż z pieczarek odparuje woda. 


Warzywa zdejmujemy z patelni i odstawiamy na czas przygotowania mięsa.

Na patelnię wrzucamy łyżkę masła klarowanego lub oleju, obsmażamy na dużym palniku kawałki mięsa (ja pokroiłam polędwicę w plastry i lekko ją rozdusiłam dłonią, ale można mięso rozbić), z każdej strony. Oprószamy solą oraz świeżo mielonym pieprzem.







 Dorzucamy pieczarki z cebulą i czosnkiem, zalewamy śmietaną, wlewamy też część gorącej wody, ok. 150-200g. Garnek przykrywamy i dusimy mięso jeszcze ok. 20-30 minut, w trakcie przewracamy na drugą stronę. Ja posypałam jeszcze dodatkowo mielonym czosnkiem. 




W małej ilości chłodnej wody rozprowadzamy skrobię ziemniaczaną, wlewamy mieszankę do garnka i mieszając zagotowujemy. Doprawiamy do smaku solą, dolewamy jeszcze ewentualnie wodę. 





Podajemy z ulubionymi dodatkami, u nas kasza pęczak+ buraczki podsmażane z cebulką 👌😋

Posypane np. szczypiorem 😋😋









Smacznego :-)

4 komentarze:

  1. Bardzo apetyczny przepis. Wypróbuję go jutro, ale z kurkami, bo dziś udało mi się kilka znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Kurki też się tu świetnie sprawdzą 👌😋

      Usuń
  2. Mniam!! Te polędwiczki są genialne!! :)

    OdpowiedzUsuń