9 listopada 2020

GOŁĄBKI BEZ ZAWIJANIA


   Dla wszystkich wielbicieli tradycyjnych zawijanych, jednak czasochłonnych gołąbków, to super alternatywa. Zdecydowanie mniej przy nich pracy, a smak zadowoli nawet najbardziej wybredne gusta. Nasze wyszły idealnie doprawione 😋

I choć nigdy nie przygotowuję tradycyjnych gołąbków w sosie, tutaj jego dodatek nam nie przeszkadzał, może dlatego, że były tylko zalane sokiem pomidorowym, nie był to tradycyjny zagęszczany mąką sos, ale oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by taki przygotować...


Składniki na 12 sztuk:

- 550g mielonego mięsa (u mnie szynka i łopatka wieprzowa)

- 200g ugotowanego ryżu (u mnie basmati)

ok. 490g zszatkowanej białej kapusty

- 1 cebula

- 1 ząbek czosnku

- 1 jajko

- sól (daję himalajską)

- świeżo mielony pieprz

- 3 łyżki oleju (u mnie kokosowy bezzapachowy)

- 400ml soku pomidorowego

- 1 łyżeczka oregano


Ryż przepłukać pod bieżącą wodą, ugotować w osolonej wodzie wg. przepisu.

Można wykorzystać ugotowany wcześniej ryż. Z 100g suchego ryżu otrzymałam 290g ugotowanego.

Cebulę obrać, pokroić w kostkę i zeszklić na łyżce oleju, posolić. Pod koniec dodajemy obrany przeciśnięty przez praskę czosnek. Mieszamy i odstawiamy do przestudzenia.




Kapustę zszatkować dość drobno lub zetrzeć na dużych oczkach tarki. Ja wykorzystałam do tego przystawkę do miksera.





Do zszatkowanej kapusty dodajemy łyżeczkę soli, dokładnie mieszamy (najlepiej podusić dłonią) i odstawiamy na kilka minut, aż puści sok. 




Do zmielonego mięsa dodajemy przestudzony ryż (200g), podsmażoną cebulę z czosnkiem, odciśniętą z wody kapustę, jajko, doprawiamy solą (ok. 1/2 łyżeczki) oraz świeżo mielonym pieprzem. Całość dokładnie mieszamy, do połączenia składników. Z wyrobionej masy odrywamy kawałki i formujemy podłużne kotlety. Odkładamy na talerz. U mnie wyszło 12 sztuk.







Na rozgrzanym oleju obsmażamy uformowane kotlety, po kilka minut z każdej strony.





Następnie zalewamy sokiem pomidorowym, doprawiamy solą oraz oregano i dusimy pod przykryciem ok. 40 minut, w trakcie przewracamy na druga stronę.

Podajemy z ulubionymi dodatkami, u nas ziemniaki z koperkiem...😋





Smacznego 😋

2 komentarze: