25 stycznia 2020

PULLED- PORK



   Pulled pork czyli rwana wieprzowina, długo pieczona w niskiej temperaturze lub wolno gotowana w wolnowarze. U mnie łopatka wieprzowa, ale może być dowolny kawałek wieprzowiny. Pod wpływem długiego gotowania (pieczenia) w niskiej temperaturze, mięso staje się meeega kruche, wręcz rozpadające, moje rozpadało się już przy wyjmowaniu w garnka
Domowa kanapka, chlebek pita z pulled pork, to pyszny obiad. Mięso jest pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno jako dodatek do kanapek. Ciepły pulled pork świetnie smakuje z sosem czosnkowym. Inspiracją był ten przepis, pominęłam tylko cukier- w moim odczuciu jest zbędny... Następnym razem zwiększę także ilość kuminu- uwielbiam jego smak...

Składniki:
- 2 kg łopatki wieprzowej
- 2 cebule
- 5 dużych ząbków czosnku
- 100ml octu jabłkowego
- 2 łyżki oliwy

przyprawy:
- 3 łyżeczki soli (u mnie himalajska)
- 4 łyżeczki cukru brązowego (nie dałam wcale)
- 2 łyżeczki mielonej słodkiej papryki
- 1 łyżeczka mielonej ostrej papryki
- 1/2 łyżeczki kuminu (następnym razem dam całą)
- 1/4 łyżeczki cynamonu

Obrane, pokrojone na kawałki cebule układamy na dnie naczynia do zapiekania lub wolnowaru, dodajemy także obrane pokrojone w plastry ząbki czosnku. Wlewamy ocet jabłkowy.


Mięso nacieramy oliwą oraz przyprawami i umieszczamy w naczyniu z cebulą i czosnkiem.


Naczynie przykrywamy i pieczemy ok. 9h w piekarniku, w temp. 90*C lub w wolnowarze 7h (ust.High) lub 9h (ust.Low)



Po tym czasie mięso wyjmujemy na talerz i przy pomocy 2 widelcy rozrywamy na cienkie włókna. Podajemy z ulubionymi dodatkami.






Smacznego :-)

5 komentarzy:

  1. Ooo bosko, muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie potrafiłam zrobić takiego mięska. Wychodziło mi za twarde. Być może właśnie za krótko trzymałam w piekarniku bo nie było to 9h. Przepis na pewno wypróbuję bo mój luby uwielbia takie jadło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. Czas ma tu ogromne znaczenie, moje rozpadało się samo przy wyjmowaniu z naczynia. Było pyszne, miękkie i soczyste. Moja rodzinka uwielbia takie dania. Polecam, powinno wyjść super 👌😊

      Usuń