18 maja 2013

SZYBKIE CIASTECZKA RAZOWE


Super smaczne, szybkie razowe ciasteczka bez cukru. Są bardzo wilgotne w środku.
Po przeczytaniu wpisu autorki nie chciałam wierzyć, że są aż tak dobre...Dlatego zrobiłam z jednej porcji-po spróbowaniu tak nam zasmakowały, że musiałam zrobić jeszcze jedną:) Tym razem dodałam do środka migdały.
Pokruszyłam paczkę zblanszowanych migdałów i wmieszałam w ciasto. 
Znalezione tutaj

Składniki:
-125g masła
-80-100g ksylitolu
-2 żółtka
-szczypta soli
-1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia(nie trzeba)
-1 łyżka ekstraktu waniliowego(można dać cukier waniliowy)
-150g maki orkiszowej pełnoziarnistej
-150g mąki żytniej pełnoziarnistej
-50g otrębów owsianych lub orkiszowych
-180g jogurtu greckiego lub kwaśnej śmietany
-szczypta kurkumy(nie dałam)


Masło pokroić na mniejsze kawałki i dodać do reszty składników. Szybko wyrobić gładkie ciasto. Ja użyłam do tego melaksera z hakiem. Z ciasta formować małe kulki i spłaszczać je, a następnie wykładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ja każde ciasto przydusiłam jeszcze widelcem(z dwóch stron), powstał dekoracyjny wzorek. Piec w temp. 180 *C(termoobieg) przez ok. 15 minut. 

UWAGA! Ciasto wydaje się dość lepkie, ale takie właśnie ma być, nie dosypywać mąki. Ja formowałam kulki w rękawicach. 


Smacznego!:)

2 komentarze:

  1. I will recommend http://www.blogger.com/comment.g?

    blogID=3947600282994514272&postID=9154031976029169850 to all of my friends :
    ) Really stimulating internet site with advantageous
    infos! Greetings, Jamie

    my website; www.lostpropertydept.com.au

    OdpowiedzUsuń