16 maja 2013

CIASTECZKA Z POWIDŁAMI I KRUSZONKĄ




Najlepsze ciasteczka jakie dotychczas jadłam. Zachwycają nie tylko smakiem, ale też wyglądem. Nie da się im oprzeć...u mnie zniknęły jeszcze tego samego dnia co wyciągnęłam je z pieca.
Poza tym ja osobiście jestem wielką fanką kruszonki, gdziekolwiek by ona nie była, nie umiem się jej oprzeć. A połączenie jej z kruchym ciastem i powidłami to bajka!:) Znalezione tutaj.

Składniki na ciasto maślane:
-250g mąki orkiszowej(ja dałam 320g+ podsypywałam dodatkowo przy wałkowaniu-było bardzo klejące)
-100g ksylitolu
-200g masła
-szczypta soli
-1 jajko+ jedno żółtko

+powidła śliwkowe

Do mąki dodać masło, drobno posiekać nożem. Dodać resztę składników, wyrobić gładkie ciasto. Schłodzić przez ok. 30 minut w lodówce. Następnie rozwałkować i wykrawać szklanka kółka. Na środek każdego wyłożyć łyżeczkę powideł i posypać kruszonką.

Kruszonka:
-2 czubate łyżki mąki orkiszowej
-2 łyżki ksylitolu
-1 płaska łyżka masła(ja dałam 30g)
-1 łyżka mielonych orzechów włoskich(dałam łyżkę mielonych migdałów)

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść rękoma do uzyskania kruszonki. 

Zrobione ciasteczka piec przez ok. 15 minut w temp. 180 * C.



Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz