15 marca 2023

CIASTO FERRERO ROCHER


  

   Ciasto Ferrero Rocher, to proste, pyszne i zarazem bardzo wykwintne ciasto. To wymarzone ciasto dla wielbicieli ciast czekoladowych, ale nie tylko. Tym, którzy za czekoladą nie przepadają myślę, że również przypadnie do gustu 😊

Mnie zauroczyło totalnie, a jestem z tych nie czekoladowych...😄

Przepis znaleziony na insta, na stronie słodkiego.życia. Piekłam jednak w większej blaszce i zmniejszyłam trochę ilość cukru, słodycz była idealna👌 

Piekłam w ciemnej blaszce, o wym. 33,5x22,5cm


Składniki:

Biszkopt:

- 6 jajek, osobno białka i żółtka

- 160g cukru (dałam ksylitol)

- 150g mąki pszennej (dałam orkiszową tortową typ450)

- 30g kakao

- 50ml oleju

- łyżeczka proszku do pieczenia


Krem:

- 500g serka mascarpone

- 250g kremówki 30%

- 70g orzechów laskowych (dałam prażone)

- puszka masy kajmakowej o smaku kakaowym (dałam Bakalland- 460g)

- wafelek o smaku orzechowym, ok. 50g  (dałam Grześka)


Polewa:

- 200g czekolady mlecznej (dałam z pokruszonymi orzechami)

- 130g kremówki 30%

- 30g czekolady gorzkiej (można pominąć)

- 60g orzechów laskowych (dałam 30g, ze względu na czekoladę z orzechami)


W misie miksera ubijamy na sztywno białka, dodajemy po łyżce cukier (lub ksylitol), następnie po 1 żółtku. Cały czas ubijamy. 



Dodajemy partiami mąkę wymieszaną z kakao i proszkiem do pieczenia. Na końcu wlewamy olej.




 Masę wylewamy na blaszkę (spód wyłożony papierem do pieczenia). Wyrównujemy. 




Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170* i pieczemy ok. 35 minut, na programie góra-dół, bez termoobiegu lub na programie do pieczenia biszkoptów.




Wyjmujemy blaszkę z piekarnika i odstawiamy do wystudzenia. Następnie okrawamy boki (nie ma papieru wiec się przykleiły do blachy, ale dzięki temu ciasto równo wyrasta) i wyjmujemy biszkopt na blat. Przekrawamy na pół, ja wykorzystuję w tym celu nóż do filetowania. Dolną część wkładamy do blaszki, wyłożonej papierem do pieczenia. 




Mascarpone ubijamy razem z kremówką na sztywną masę, dodajemy cały kajmak, mieszamy. Na końcu dorzucamy pokruszone drobno orzechy laskowe i wafelek (u mnie orzechy potłuczone w woreczku tłuczkiem do mięsa). Całość dokładnie mieszamy łopatką. Wykładamy na spód ciasta, wygładzamy. Przykrywamy górną częścią ciasta. Dociskamy lekko. 







W rondelku zagotowujemy kremówkę, dorzucamy połamane czekolady. Po chwili mieszamy, do uzyskania gładkiej masy, dorzucamy pokruszone orzechy. Odstawiamy na chwilę.



Letnią, płynną polewą smarujemy ciasto. Odstawiamy do lodówki, najlepiej na całą noc. 













Smacznego 😋



2 komentarze: