25 maja 2020

BUŁKI DO KEBABA



   Do domowego kebaba nie mogło zabraknąć domowych bułek. A jakże, wyjątkowe danie, to i wyjątkowe pieczywo. Mnie dwa razy nie mówić, przerobiłam kształt naszych ulubionych bułek, posypałam sezamem i tak oto powstały pyszne bułki, które idealnie sprawdziły się do kebaba


Składniki:
- 670g mąki orkiszowej typ700 lub typ450  (lub pszennej np. tortowej)
- 30g świeżych drożdży
- 50g oliwy (daję z wytłoczyn z oliwek)
- 400g (ml) wody (w temp. 40*C)
- 10g soli (u mnie himalajska)

dodatkowo:
- małe jajko
- sezam

zaczyn:
Drożdże rozkruszamy do kubeczka, dodajemy łyżkę mąki i ok. 50g (ml) ciepłej wody. Mieszamy i odstawiamy na ok. 10 minut aż ruszy.

W misie miksera umieszczamy resztę mąki, sól, oliwę, dodajemy wodę oraz wyrośnięty zaczyn. Wszystko razem mieszamy przy pomocy haka. Ja mieszam tylko do połączenia składników.


Z ciasta formujemy kulę, przekładamy do miski przesmarowanej oliwą, przykrywamy i odstawiamy na ok. 40 minut aż ciasto podwoi swoją objętość.



Po tym czasie ciasto zbijamy i dłońmi maczanymi w oliwie odrywamy kawałki ciasta ok. 200-300g. Formujemy kulkę, którą następnie rozgniatamy (rozpłaszczamy), najlepiej od razu na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Płaskie placki smarujemy rozbełtanym jajkiem i posypujemy sezamem.
Odstawiamy na ok. 15 minut.



Blaszkę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200*C i pieczemy ok. 20 minut, na programie góra-dół, bez termoobiegu, do lekkiego przyrumienienia.
Ja piekłam w dwóch turach. Druga partia piekła się u mnie tylko 17 minut.







Smacznego :-)


Domowa Piekarnia

3 komentarze: