14 grudnia 2015

CIASTKA BARDZO CZEKOLADOWE NA MAŚLANCE



   Pyszne, meeega czekoladowe, lekko chrupiące z zewnątrz, mięciutkie wewnątrz. Dla wszystkich wielbicieli czekolady, będzie to nie lada gratka. Moi
czekoladoholicy mlaskali z zachwytu... Przepis na te ciasteczka znalazłam tutaj
Z podanych składników wychodzi ok.50 sztuk pełnych czekolady łakoci... :-)

Składniki:
- 2 szklanki* mąki pszennej, dałam 375g mąki orkiszowej typ750
- 1/2 łyżeczki sody
- 1/2 łyżeczki soli
- 115g masła
- 3/4 szklanki* kakao
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 1,5 szklanki* drobnego cukru np. trzcinowego lub ksylitolu
- 1/3 szklanki* maślanki (dałam domowy kefir z grzybka tybetańskiego)
- 2 szklanki* czipsów czekoladowych (dałam pokrojoną drobno czekoladę deserową i część mlecznej)


* szklanka 250ml

Roztopić masło i wlać gorące do misy miksera, dodać kakao i zmiksować na gładką masę. Dodajemy cukier, maślankę (kefir), ekstrakt z wanilii i dokładnie miksujemy. Następnie partiami dodajemy mąkę wymieszaną z solą i sodą, mieszamy. Na końcu wsypujemy czipsy czekoladowe, lub tak jak u mnie czekolady pokrojone na małe kawałeczki i mieszamy. Ciasto jest dość gęste i klejące.
Wykładamy po ok.1/2 łyżki na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, lekko spłaszczamy.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180*C i pieczemy ok. 10-12 minut na termoobiegu.








Smacznego :-)


                                                 Jesienne słodkości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz