21 sierpnia 2015

OGÓRKI KANAPKOWE



    Tegoroczne przetwory, z lekkim opóźnieniem, bo dopiero po ustaniu letnich upałów, ale ruszyły pełną parą. Jako pierwsze na tapetę poszły ogórki kanapkowe. I choć nigdy nie nosiłam się z zamiarem przygotowywania takowych, to skusiła mnie Margarytka i to jak widać bardzo skutecznie.
No bo skoro takie pyszne, to trudno było im się oprzeć... I choć sama zwolennikiem takich ogórków nie jestem, to mam w domu dwóch ogromnych łasuchów, którzy się nimi zajadają i wręcz mlaszczą z zachwytu. Tak więc u mnie na pewno będzie jeszcze powtórka, mimo iż przygotowywałam od razu z potrójnej porcji.
Z podanych ilości wychodzi 6 słoików o poj. 400ml, (moje były różnej wielkości).
Przepis z bloga Margarytki
Od siebie dodałam jeszcze czosnek, który pasuje mi bardzo do kurkumy, no i zmieniłam ilość cukru i to dość znacznie..., ale można pozostać przy ilości oryginalnej.

Składniki:
- 1,5kg ogórków średniej wielkości
- 2 szklanki* wody
- 1 i 3/4 szklanki* octu spirytusowego 10%
- 1 i 3/4 szklanki* cukru (dałam 1 i 1/4 szkl.ksylitolu)
- 1 łyżka ziaren gorczycy
- 1 łyżka ziaren pieprzu (dałam kolorowy)
- 1 płaska łyżka kurkumy
- 10 ziaren ziela angielskiego
- 1 płaska łyżka soli (u mnie himalajska)
- po 1 ząbku czosnku na słoik (nie trzeba)

* szklanka o poj.250ml

Ogórki umyć, pokroić wzdłuż w cienkie plastry (kroiłam nożem do chleba, z ząbkami) i ułożyć ciasno w przygotowanych wcześniej słoikach (ja na dno wkładałam także ząbek czosnku).
Wodę z ksylitolem (cukrem) i przyprawami zagotować, wlać ocet i gotować ok.5 minut. Zalewę przelać przez sito i gorącym płynem zalać ogórki.


Słoiki zakręcić i wstawić do dużego garnka wyłożonego ściereczką, wlać wody do ok.1/2-2/3 wysokości słoików i zagotować. Gotować na średnim palniku ok.5-8 minut od zagotowania, zależne od wielkości słoika.
Wyciągnąć na ściereczkę, przykryć ręcznikiem i odstawić do powolnego wystygnięcia, nie trzeba odwracać do góry dnem. Po wystygnięciu odstawić do szafki, spiżarki. Degustować najlepiej dopiero po kilku dniach (u mnie po 3).








Smacznego ;-)
Dzień Polskiej Żywności 2015 Róbmy przetwory!

1 komentarz: