4 marca 2015

BISZKOPTY WANILIOWO-CZEKOLADOWE, NA MĄCE ORKISZOWEJ, BEZ CUKRU



   Wszystkie dzieci uwielbiają biszkopty, moje również, a ponieważ nie kupuję sklepowych ciastek, kombinujemy z domowymi. Dzisiaj polecam Wam troszkę inne biszkopty niż zazwyczaj, te są dwukolorowe, czekoladowo-waniliowe i waniliowo-czekoladowe, jak kto woli.
Nic prostszego i szybszego, kilknaście minut i mamy zdrową słodycz dla najmłodszych, można je również wykorzystać jako spód do sernika na zimno. Z podanych składników wyszły mi 2 blaszki ciasteczek. Co najistotniejsze (przynajmniej dla mnie), te są bez cukru, bez mleka, bez proszku do pieczenia i bez pszenicy (orkisz jest niemodyfikowany, tak jak ona).

Składniki:
- 3 średnie jajka (osobno żółtka i białka)
- 3-4 łyżki ksylitolu z prawdziwą wanilią lub cukru waniliowego
- 3 łyżki mąki orkiszowej (u mnie 70g)
- 2 łyżki mąki ryżowej, najlepiej pełnoziarnistej (u mnie 40g)
- 1 łyżeczka dobrego, ciemnego kakao

W misie miksera ubić na półsztywno białka, dodać do nich ksylitol i ubić masę na sztywno. Następnie dodajemy po jednym żółtku i cały czas ubijamy. Stopniowo dodajemy mąki i miksujemy na najmniejszych obrotach miksera lub tylko delikatnie mieszamy.
Część ciasta wykładamy łyżeczką na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, tworząc małe kleksiki. Do części ciasta dodać łyżeczkę kakao i dokładnie wymieszać. Następnie na każdy kleksik nałożyć mniejszy kleksik czekoladowy i zamieszać delikatnie wykałaczką, by masy się lekko przemieszały. Ja zrobiłam część waniliowo-czekoladową i odwrotnie czekoladowo-waniliową (masa czekoladowa była od spodu).



Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150*C (termoobieg) ok.15 minut.
Zostawiamy na blaszce do lekkiego przestudzenia. Od razu są miękkie, później twardnieją.



Przechowujemy w zamkniętej puszce.




Smacznego :-)
Domowy Wyrób Zdrowa przekąska

2 komentarze:

  1. Bardzo smaczne biszkopciki super ciacha dla moich wnukow. Chyba zrobie z nimi tiramisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakują. Tiramisu to świetny pomysł. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam ;-)

      Usuń