4 lipca 2014

MUFFINKI Z MALINAMI I KRUSZONKĄ



  Na bazie szybkiego ciasta z owocami i kruszonką, z dodatkiem jogurtu i oleju przygotowałam super muffinki. Puszyste, wilgotne i baaardzo smakowite.
Tym razem olej zamieniłam na stopiony olej kokosowy by było jeszcze zdrowiej. Polecam, przygotowanie błyskawiczne (ja piekłam moje w nocy, zajęło mi to chwilę) a świetnie się sprawdzą w podróży jako zdrowa przekąska.

Składniki na 12 sztuk:
- 270g mąki orkiszowej białej (u mnie typ750)
- 130g ksylitolu (lub cukru)
- 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
- 1/3 szklanki stopionego, letniego oleju kokosowego lub zwykłego oleju
- 1/4 szklanki mleka owsianego (lub zwykłego)
- szczypta soli
- 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
- 1-2 szczypty sody
- 2 średnie jajka ("M")
- owoce (u mnie maliny, po 2-3 na jedną muffinkę)

Składniki kruszonki:
- 35g mąki orkiszowej białej
- 20g zimnego masła
- 20g ksylitolu
- 1 łyżeczka ksylitolu z prawdziwą wanilią
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki zagnieść, tworząc kruszonkę. Można do tego użyć hak miksera ale można również zagnieść i rozkruszyć ręcznie.

W jednej misce umieścić składniki mokre (jajka lekko roztrzepać) i całość wymieszać. W drugiej mieszamy składniki sypkie. Następnie zawartość miski z płynami przelewamy do miski z produktami sypkimi i całość mieszamy, energicznie i niezbyt długo, tylko do połączenia składników.


Ciasto rozkładamy do papilotek do muffinek (najlepiej użyć łyżki do nakładania lodów). W każdą muffinkę wcisnąć lekko maliny i posypać przygotowaną wcześniej kruszonką.


Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180*C i pieczemy ok.18-20 minut, do lekkiego zarumienienia, (z termoobiegiem).





Smacznego :-)
Lato w pełni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz