3 lutego 2014

DOMOWE NUGGETSY, KURCZACZKI MCNUGGETS W PŁATKACH KUKURYDZIANYCH



   Uwielbiane chyba przez wszystkie dzieci (moje wręcz szaleją na ich punkcie) kurczaczki McNuggets. U mnie w trochę zdrowszej wersji. Polecam przygotować je z płatkami kukurydzianymi bez cukru (są do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością lub na allegro) są smaczniejsze.
Pierwsze przygotowywałam właśnie z takimi , drugie z tymi sklepowymi (trochę w nieświadomości, myślałam ,że są bez dodatku cukru, w końcu to zwykłe płatki bez dodatków, niestety okazało się , że z dodatkiem ... cukru :-( ) i z tymi bezcukrowymi są zdecydowanie lepsze w smaku. Dodatkowo smażone na oleju kokosowym - pychotka. Mój mały niejadek wprost za nimi przepada i zjada je w olbrzymiej ilości. Ostatnio na obiadek i jeszcze resztę na kolację... :-) Uwielbia wszystko co chrupie, a te chrupią bardzo mocno, czym grubsze płatki tym bardziej chrupiące kotleciki.

Składniki:
- piersi z kurczaka (u mnie 3-4)
- mąka kukurydziana
- 1-2 jajka
- płatki kukurydziane (ok.250-300g)
- sól i pieprz
- olej kokosowy do smażenia
- 1-2 łyżeczki oliwy

Piersi z kurczaka umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym i pokroić na małe kawałki (niezbyt grube, grubsze przecinam na pół), lekko posolić i posypać świeżo mielonym pieprzem.
W trzech miseczkach przygotować sobie składniki do panierowania:
1.miseczka z mąką kukurydzianą
2.miseczka z rozbełtanymi jajkami (do których dodaję 1-2 łyżki wody i 1-2 łyżeczki oliwy- po to by nie odpadała panierka)
3.miseczka z lekko rozdrobnionymi płatkami kukurydzianymi (moje były małe, więc tylko trochę je podusiłam tłuczkiem)


Kawałki kurczaka maczamy po kolei : najpierw w misce z mąką, następnie w jajku i na końcu w pokruszonych płatkach kukurydzianych, dociskając je do mięsa.
Smażyć na rozgrzanym oleju kokosowym (może być zarówno bezwonny jak i zapachowy- nada orientalny posmak) lub na oliwie (obracając) do lekkiego zrumienienia. Na niezbyt dużym ogniu by się nie spaliły, wewnątrz muszą być dopieczone.




Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz