25 stycznia 2014

FLORENTYNKI OWSIANO-MIGDAŁOWE Z ZIARNAMI , BEZ CUKRU



    Inspiracją były pyszne, chrupiące florentynki zakupione w sklepie. Były przepyszne, tylko czy zdrowe...? Te są równie smaczne i baaardzo zdrowe. Same ziarna zanurzone w zdrowym ksylitolu, ja dodałam także trochę syropu z agawy. Chciałam, by były bardziej chrupiące.
Ksylitol sprawia, że ciasteczka stają się trochę lepkie, tak jakby wciągały wilgoć. Część zamknęłam po wystudzeniu w metalowej puszce i te były ok. Te pozostawione na wierzchu zmiękły, ale po dwóch dniach z powrotem stały się chrupkie. Można oczywiście użyć do ich przygotowania cukru pudru wówczas będą chrupiące od razu, mnie jednak zależało na zdrowej przekąsce. Przygotowałam od razu podwójną porcję i taki przepis podaję. Pyszne i zdrowe, czegóż chcieć więcej...  Nic tylko chrupać.
Polecam ! :-)

Składniki:
- 50g płatków owsianych górskich (najlepiej bezglutenowych)
- 150g uprażonych ziaren ( dałam: dynię, słonecznik, siemię lniane i sezam)
- 80g płatków migdałów
- 2 białka z dużych jaj
- 80g mielonego ksylitolu ( lub pudru) , ja dałam 50g ksylitolu i 30g syropu z agawy
- skórka otarta z ćwiartki pomarańczy ( pominęłam)

Uwaga:
Ilości płatków i ziaren oraz ich rodzaj są dowolne. Ważne by łącznie było ich 280g.

Na suchej patelni uprażyć ziarna oraz płatki owsiane.
Białka lekko rozbełtać i wymieszać z mielonym ksylitolem lub pudrem. Następnie dorzucić do miski z białkami wystudzone ziarna i płatki owsiane oraz dodać migdały. Dokładnie wymieszać.


Wykładać po niepełnej łyżce gotowej masy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i formować przy pomocy widelca płaskie , okrągłe placuszki. Starać się by nie było prześwitów między ziarnami, by były zwarte.



Pieczemy w nagrzanym do 150*C piekarniku ok.10-20 minut do czasu aż będą ciemno miodowe na brzegach i jasno miodowe na środku. Czas pieczenia zależy od ich grubości i piekarnika. Ja piekłam swoje prawie 20 minut.
Pozostawić do całkowitego wystudzenia.



Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. mam na nie ochotę :) wyglądaja bardzo apetycznie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,też mi się zrobiła, już dawno ich nie robiłam, a były pyszne...:-) Pozdrawiam również! :-)

      Usuń