2 kwietnia 2013

WYKWINTNY PASZTET Z INDYKA LUB KRÓLIKA



   Tradycyjnie dwa razy do roku: na Święta Wielkanocne oraz na Boże Narodzenie pojawia się u mnie domowy pasztet. Dotychczas bywał tylko z królika. W tym roku do jego przygotowania użyliśmy mięsa z indyka. Większość pasztetów jest przygotowywana z mięsa gotowanego, jest wówczas taki miałki-smarowny.
My preferujemy pasztet przygotowany z surowego, mielonego mięsa. Polecam Wam bardzo mocno bo jest po prostu rewelacyjny. Gdy raz się go spróbuje, inny już nie smakuje. Przekonajcie się sami. A na pewno się nie zawiedziecie. Przepis zaczerpnięty od Kurta Schellera. Można go podawać z chrzanem, sosem cumberland lub sam. Nam najbardziej smakuje z żurawiną z chrzanem. Pychotka!

Składniki:
-750g mięsa z indyka lub królika ( filet)
-400g słoniny (lub podgardla)
-200g boczku
-250g wątróbki (drobiowej lub wieprzowej)
-800g karkówki wieprzowej
-2 duże cebule
-75g masła
-100g pieczarek
-100g kurek ( daję mrożone)
-100g natki pietruszki
-majeranek
-gałka muszkatołowa
-sól i pieprz
-8 jajek
-4 bułki namoczone w 200ml mleka(ja moczę w wodzie)
-2 rozdrobnione ziela angielskie
-ok.100ml brandy

Mięso (indyk/królik, karkówka, boczek, wątróbka) myjemy, kroimy i marynujemy przez około 30 minut w przyprawach (majeranek, gałka, ziele ang.,sól, pieprz). Następnie mięso, słoninę, wyciśniętą bułkę, cebulę oraz grzyby mielimy w maszynce do mięsa. Do zmielonego mięsa dodajemy stopione masło, jajka, brandy i posiekaną natkę pietruszki-całość mieszamy. Po dokładnym wymieszaniu przekładamy do wysmarowanych masłem i wysypanych bułką tartą foremek. Dokładnie wygładzić.
 Pieczemy w temp. 180 *C przez ok.60-70 minut(na programie do pieczenia mięs i pieczeni).






Smacznego!:)

3 komentarze:

  1. Tydzień temu zrobiłam pasztet z królika, wyszedł nieziemski!Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam dzisiaj ten pasztet, to mój pierwszy w życiu. Pachnie extra. Smakuje podobno też, mąż degustował jeszcze ciepły, nie mógł się doczekać. Chcę zaskoczyć teściową, mam nadzieję, że mi się uda. Dzięki i pozdrawiamy. Ewelina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam nadzieję, że zaskoczenie się uda/ło, to nasz ulubiony pasztet. Zawsze wychodzi równie smaczny niezależnie od rodzaju użytego mięsa (królik, indyk,kurczak). Pozdrawiam! :-)

      Usuń