7 kwietnia 2013

CIASTECZKA CZEKOLADOWO-OWSIANE BEZ PIECZENIA


W poszukiwaniu przepisu na gofry natknęłam się na ciasteczka bez pieczenia. Bardzo mnie zainteresowały, bo niegdyś moja mama robiła je dla mnie i dla brata. Przepis został jednak zapomniany i postanowiłam wypróbować ten, nie różni się wiele od przepisu mojej mamy. Ba, powiedziałabym nawet, że jest lepszy!:)
Ciasteczka są bardzo delikatne, i rozpływają się w ustach. Może i nie wyglądają cudownie...ale wynagradzają to swoim smakiem! Warto spróbować:))
Przepis znalazłam tutaj, jednak troszkę go zmodyfikowałam.

Składniki:
-63g masła
-42g oleju kokosowego (bezwonnego)
-1 szklanka ksylitolu
-3 łyżki kakao (ja dałam 2 zwykłe i 1 pokruszonego surowego kakao)
-140g niesłodzonego, skondensowanego mleka
-3 szklanki płatków owsianych (2 błyskawicznych i 1 górskich)
-3 łyżki masła orzechowego (użyłam słonego)
-0,5-1 łyżki nutelli (nie trzeba)

Płatki owsiane wsypać do dużej miski, dodać masło orzechowe.
Pierwsze 5 składników zagotować w małym rondelku, ciągle mieszając. Gotować 1 minutę od momentu zagotowania. Zdjąć z palnika, wsypać do miski z płatkami i dokładnie wszystko wymieszać. 
Układać łyżką nieduże kopczyki na papierze do pieczenia i zostawić do całkowitego zastygnięcia.
UWAGA! Jeśli zamiast oleju chcemy dać samo masło(125g łacznie) powinniśmy dodać więcej płatków owsianych. I zamiast 5 pierwszych wtedy będzie 4 pierwsze składniki zagotować w małym rondelku:)


Smacznego!:)

2 komentarze: