4 lutego 2013

KOKOSANKI, BEZGLUTENOWE


Już jakiś czas temu chodziły za mną ciasteczka, przypominające smak mojego dzieciństwa. A mowa tu o kokosankach! Wyszły idealne, takie jakie chciałam. Nie za słodkie, bardzo kokosowe, bo robiłam je na oleju kokosowym, no a na dodatek mało kaloryczne, bo na ksylitolu
Podaję wam przepis na jedną porcję, jednak ja upiekłam z dwóch. Przepis jest zarówno bardzo łatwy jak i szybki. Znalazłam go tutaj


Składniki:
-2 białka
-4 łyżki mleka
-0,5 szklanki ksylitolu (może być cukier)
-30g oleju kokosowego i 50g masła (może być 100g masła)
-250g wiórków kokosowych

Olej rozpuścić w garnku z masłem. W drugim garnku ksylitol z mlekiem. Wymieszać razem i dodać wiórki kokosowe, pomieszać i chwilę pogotować. Białka ubić na sztywno i dodać do reszty składników. Gotowe ciasto najlepiej formować w kulki i wykładać na blachę wyłożoną papierem. Piec w temp. około 180 stopni C przez 15-20 minut, do lekkiego zarumienienia.


Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz