15 lutego 2013

BUŁKI ORKISZOWE PEŁNOZIARNISTE NA ZAKWASIE


Chwila przerwy od słodkich wypieków-czyli przedstawiam Wam bułeczki orkiszowe na zakwasie. Bardzo pyszne, pulchne i szybkie pod względem pieczenia. :)

Przepis znalazłam tutaj.

Składniki:
-200g mąki orkiszowej pełnoziarnistej typ2000
-100g mąki żytniej pełnoziarnistej typ2000
-100g mąki żytniej chlebowej typ720
-170g zakwasu żytniego  (u mnie pełnoziarnisty)
-1 łyżeczka soli
-10-12g drożdży
-1/3 łyżeczki cukru trzcinowego (nie trzeba)
-ok. 230ml wody
-2 łyżki oliwy
-2 łyżki ziaren (dynia, słonecznik itp.)

Zakwas wymieszać z wodą i drożdżami. Dodać oliwę, sól i cukier i stopniowo wsypywać mąkę. Wyrobić gładkie ciasto, na końcu dodając pestki dyni. Ciasto przełożyć do miski wysmarowanej oliwą, przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na około godzinę. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Kiedy ciasto wyrośnie, delikatnie posmarować wnętrza dłoni oliwą i odrywając kawałki ciasta formować bułeczki. Bułeczki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiając między nimi około 4 cm odstępy. Piekarnik nagrzać do 230 stopni C. Wstawić bułeczki i piec około 12 minut- do zrumienienia. Bułeczki urosną sporo jeszcze w piekarniku. Po upieczeniu ostudzić na kratce.





Smacznego!:)

1 komentarz:

  1. Miałam obawy czy uda mi się upiec tak piękne bułeczki...i jak się okazało, to wcale nie jest trudne. Wyszły jak z obrazka. Są przepyszne! Jestem fanką tych bułeczek! Kajzerki będą następne..Grażyna:)

    OdpowiedzUsuń