22 czerwca 2019

CIASTO UCIERANE Z TRUSKAWKAMI I RABARBAREM


 
  Wiem, pogoda nie zachęca do domowych wypieków, ale niekiedy jednak trzeba zrobić wyjątek i piekarnik uruchomić. Choćby na weekend, tym bardziej, że w ten wypada Dzień Ojca. Na ten wyjątkowy dzień sprawdzi się proste ciasto ucierane z dodatkiem truskawek lub tak jak u mnie truskawek i rabarbaru.
Bardzo lubimy to połączenie, dlatego w sezonie truskawkom towarzyszy u nas zazwyczaj rabarbar.
Ciasto jest puszyste, lekkie i wilgotne, wprost idealne.
Inspiracją był ten przepis, jak zwykle z małymi modyfikacjami.

Piekłam w ciemnej blaszce, o wym.33,5x23,5cm

Składniki:
- 330g mąki orkiszowej tortowej typ450 (lub typ700) lub pszennej
- 300g masła
- 200-220g ksylitolu lub cukru (przy dodatku rabarbaru proponuję 220g)
- 6 jajek
- szczypta soli
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka ksylitolu z wanilią (lub cukier waniliowy)
- truskawki, u mnie 180g rabarbaru+370g truskawek


W misie miksera ucieramy miękkie masło z dodatkiem ksylitolu lub cukru na puszystą masę. Następnie dodajemy po 1 jajku, cały czas ucierając. Do masy dodajemy stopniowo mąkę wymieszaną z solą oraz proszkiem do pieczenia. Całość dokładnie miksujemy (ucieramy).
Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wyrównujemy. Na ciasto wykładamy owoce. Ja swoje ciasto posypałam dodatkowo kruszonką.




Kruszonka:
- 70g zimnego masła (pokrojonego na mniejsze kawałki)
- 70 ksylitolu lub cukru
- 120g mąki orkiszowej typ450

Z powyższych składników zagniatamy kruszonkę i obsypujemy nią ciasto.


Blachę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160*C i pieczemy ok. 45 minut na termoobiegu, do lekkiego przyrumienienia (najlepiej sprawdzić patyczkiem na środku czy ciasto jest dopieczone).


Można przed podaniem posypać mielonym ksylitolem lub cukrem pudrem, można też lekko polukrować lub podawać bez niczego.







Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. Właśnie jestem zbiorach w moim ogródku i szukam sposobów na wykorzystanie właśnie między innymi truskawek i rabarbaru.
    Kompoty i inne przetwory już porobiłam, więc przyda mi się Twój przepis do wykorzystania tych produktów na teraz.
    Ciasto wygląda smakowicie lubię takie smaki. Przepis nie jest zbyt skomplikowany dlatego mam nadzieję, że mój wypiek będzie tak samo apetyczny ja Twój.
    Podam go dziś z lodami, będą pasowały w taki upał.
    I oczywiście muszę Cię pochwalić za świetne fotki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊 Bardzo lubimy połączenie truskawek i rabarbaru. A ciasto rzeczywiście proste i pyszne. Z lodami-rewelacja! 😋
      Pozdrawiam 😉

      Usuń