11 sierpnia 2016

KURKI W ŚMIETANIE, Z BOCZKIEM I CEBULĄ



   W sezonie kurkowym nie może zabraknąć tych pysznych grzybów. Bo choć zupę kurkową przygotowywałam w tym roku pierwszy raz, to kurki w śmietanie bywają u nas praktycznie od zawsze. Zmieniają się tylko dodatki do nich.
Kiedyś w moim rodzinnym domu grzyby bywały właśnie z ziemniakami, ja wprowadziłam do nich dodatek makaronu i tak było przez wiele lat, niekiedy podawałam je również z kaszą. W tym roku nastąpił wielki powrót ziemniaków. Kurki w śmietanie z podsmażonym boczkiem i dużą ilością cebulki, z dodatkiem gotowanych ziemniaków... mniam,  połączenie idealne... :-)

Składniki:
- 500g kurek
- 50-100g chudego, wędzonego boczku
- 1 duża cebula
- 400g dobrej kwaśnej śmietany (u mnie 18% "Jana", bardzo kremowa)
- sól i pieprz do smaku
- 1/2 łyżki oleju kokosowego (u mnie bezzapachowy)
- 1/2 łyżki masła klarowanego (można zastąpić olejem)
Dodatkowo:
- szczypior do posypania grzybów
- i/lub koperek do ziemniaków
- ziemniaki lub makaron

Kurki dokładnie myję (do wody dodaję łyżkę soli, brud sam odpada...). Grzyby przekładam do garnka, zalewam wodą i doprowadzam do wrzenia (uwaga- grzyby lubią kipieć... trzeba pilnować), gotuję na średnim palniku ok.15 minut, w lekko osolonej wodzie.


W tym czasie na patelni podsmażam, na oleju i maśle klarowanym, drobno pokrojony boczek. Do lekko wysmażonego boczku dodaję pokrojoną w wiórki lub w większą kostkę cebulę. Całość smażę do miękkości cebuli.


Do wysmażonych skwarek z cebulą przekładam odsączone, obgotowane grzyby, podsmażam kilka minut, mieszając.



Do grzybów dodaję śmietanę, dokładnie mieszam, doprawiam solą oraz świeżo mielonym pieprzem (pieprzu daję dość sporo, grzyby lubią bowiem pieprz...). Ja dodaję jeszcze trochę gorącej wody, do uzyskania pożądanej konsystencji.







Smacznego :-)


                                                Czas na grzyby

2 komentarze:

  1. Super sos z kurkami, a z makaronem-miazga połączenie! W weekend będę już drugi raz robić obiad z tego przepisu-polecam gorąco;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził😋 Pozdrawiam 😘

      Usuń