29 lipca 2015

POMYSŁ NA LETNIA KOLACJĘ:GRILLOWANE WARZYWA Z SERKIEM I OLIWĄ



    Idealny pomysł na lekką, letnia kolację- ulubione grillowane warzywa, u mnie: cukinia, bakłażan, cebula i papryka z delikatnym, kremowym kozim serkiem. Całość polana czosnkową oliwą z oliwek. Pychotka.
Danie bardzo godne polecenia. Nas zauroczyło swym delikatnym, subtelnym smakiem (kto nie lubi serka koziego może dodać inny, np.owczy). Taki zestaw warzyw idealnie sprawdzi się także jako dodatek do dań grillowanych.
Inspiracją były wakacje we Włoszech, tutaj bardzo często podaje się grillowane warzywa polane oliwką, od siebie dodałam serek, który świetnie się tutaj sprawdził.

Składniki dla 2 osób:
- mała cukinia (miałam 2, ale bardzo maleńkie)
- mały bakłażan (mój był malutki) lub 1/2 większego
- 1 czerwona cebula
- 1/2-1 strąk papryki
- serek kozi lub owczy (np.Pecorino, lub Grana Padano w małych kostkach)
- oliwa z oliwek (u mnie włoska czosnkowa oliwa z oliwek)

Warzywa pokroić w dość cienkie plastry (szybciej się zgrillują) i  grillować je partiami. Najdłużej grilluje się papryka, potem cukinia, cebula i najkrócej bakłażan (przynajmniej u mnie tak było).


Gotowe warzywa układamy na talerzu, posypujemy pokruszonym serkiem i całość polewamy oliwą z oliwek (u mnie czosnkowa). Bez soli, pieprzu i innych przypraw, ale doprawienie oczywiście dowolne, nam smakowało właśnie tak, ale każdy ma inny smak. ;-)







Smacznego ;-)
Piknik Lekkie i szybkie dania na upalne dni Uczta pod gołym niebem Włoskie sery Danie inspirowane podróżą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz