28 lutego 2021

PĄCZUSIE NA SERKU MASCARPONE




 Błyskawiczne i pyszne pączusie na serku mascarpone, a że tego u nas jakoś ostatnio nie brakuje, tak więc ten przepis spadł nam z nieba... Idealne dla małych dziecięcych rączek, ale nie tylko, mamusie też chętnie przygarną po takim do kawy... 😋😋😋

U mnie wersja na mące orkiszowej, bez dodatku cukru, dodałam ksylitol z laską wanilii. Choć zdecydowanie najsmaczniejsze są zaraz po usmażeniu, to i na drugi też da się je zjeść... 😃

Przepis znaleziony na insta.


Składniki:

- 250 serka mascarpone

- 1,5 szklanki mąki pszennej tortowej (u mnie 240g mąki orkiszowej typ450)

- 2 jajka

- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

- 3 łyżki cukru waniliowego (u mnie ksylitol z wanilią)

-  szczypta soli 

- 2 łyżki wódki


Dodatkowo:

- olej do smażenia (u mnie bezzapachowy- rafinowany kokosowy)

- mielony ksylitol lub puder do oprószenia pączusiów 



Wszystkie składniki umieszczamy w misie miksera i dokładnie mieszamy, Ja mieszam tylko do połączenia składników.




W trakcie przygotowywania ciasta, rozgrzewamy w garnku tłuszcz. Nabieramy łyżeczką zanurzoną w gorącym oleju ciasto i zsuwamy do garnka. Smażymy po kilka minut w temp. ok. 180*C, do lekkiego przyrumienienia. Tłuszcz nie może być zbyt gorący, bo pączusie będą się spalały z zewnątrz, a pozostaną surowe wewnątrz. Gdy mają odpowiednio dużo miejsca odwracają się same, ale warto tego pilnować i odwracać je co jakiś czas na drugą stronę.



Usmażone pączki wyjmujemy patyczkiem do szaszłyków lub łyżką cedzakową na ręcznik papierowy, w celu odsączenia nadmiaru tłuszczu.



Przekładamy na talerz i oprószamy mielonym ksylitolem lub pudrem, np. trzcinowym, lub zwykłym








Smacznego :-)

4 komentarze: